... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2:43 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تصحیح اظهارات محمود عباس درباره حماس!

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، ساف را تنها نماینده مردم فلسطین، عنوان کرده بود.

سیاست شرق _ خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا)، روز یکشنبه اظهاراتی را از محمود عباس، رئیس جمهور این کشور، در خصوص حماس منتشر کرد، که بعدا آن را تصحیح نمود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات که توسط خبرگزاری وفا منتشر شد، مربوط به تماس تلفنی محمود عباس و نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا بیان شد. این دو در مورد بمباران غزه توسط اسرائیل پس از حمله مرگبار و گسترده حماس در شهرها و شهرک های اسرائیل گفتگو کردند.

در گزارش اصلی منتشر شده توسط «وفا» درباره تماس محمود عباس،گفته شده بود: «سیاست‌ها و اقدامات حماس، بیانگر عقیده ملت فلسطین نیست…».

اما چند ساعت بعد، اظهارات عباس، اینگونه تصحیح شد: ” سیاست ها، برنامه ها و تصمیمات ساف، به عنوان تنها نماینده قانونی مردم فلسطین است و نه سیاست های هیچ سازمان دیگری.”

در این گفتگو، محمود عباس همچنین مخالفت خود را با کشته شدن غیرنظامیان از هر دو طرف اعلام کرد و خواستار آزادی اسرای غیرنظامی هر دو طرف شد.

محمود عباس همچنین، کوچاندن اجباری ساکنان غزه از این باریکه را رد کرد و گفت که چنین اتفاقی به منزله «نکبت دوم» برای فلسطین است.

ارتش اسراییل طی روزهای گذشته خواستار خروج بیش از یک میلیون ساکن شمال نوار غزه از این منطقه در راستای فراهم کردن زمینه آغاز عملیات زمینی در این باریکه شده است.

عباس که رهبری ساف را بر عهده دارد، نماینده گروهی از فلسطینی هاست که در مذاکرات صلح گذشته با حمایت آمریکا با اسرائیل گفتگو کرده بود و در حال حاضر، از خودمختاری محدودی از سوی اسرائیل، در کرانه باختری رود اردن، برخوردار است.

حملات ارتش اسراییل به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد، که تعداد شهدا به ۲۶۷۹ تن و ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »