... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 11:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و فرانسه

وزیر امورخارجه فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص افزایش شدت تنش ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها شد.

سیاست شرق _ “کاترین کولونا”، وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

به نقل از ایرنا، وزیر امورخارجه فرانسه با ابراز نگرانی در خصوص افزایش شدت تنش ها در منطقه، خواستار نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها شد.

دکتر امیرعبداللهیان نیز در این گفتگو، ضمن مورد توجه قرار دادن اقدام دولت فرانسه در محکومیت حمله تروریستی اخیر  در کرمان که منجر به شهادت جمعی از مردم شد، ضرورت تلاش جامعه جهانی برای مقابله موثر و عملی با اشکال مختلف تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه با اشاره به تحرکات فرانسه در موضوع فلسطین، توقف جنایات رژیم صهیونسیتی و نسل کشی های در حال انجام در غزه، لزوم اقدام عملی برای توقف کشتار غیر نظامیان، تسهیل ارسال کمک های بشر دوستانه، ممانعت از کوچ اجباری و واگذاری آینده فلسطین در یک روش دموکراتیک به خود فلسطینی ها را گامی موثر در پایان خشونت ها در منطقه دانست.

آقای امیرعبداللهیان افزود: تنها راه برای جلوگیری از گسترش درگیری ها در منطقه و استقرار صلح پایدار در آن، لزوم توجه مسئولانه به ریشه چالش ها و نیز عزم جدی برای کمک به حل آنها می باشد.

وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به قتل عام ۲۲ هزار غیر نظامی و زنان و کودکان در غزه ، آمریکا و رژیم اسراییل را عامل نسل کشی اخیر در غزه نامید ‌و گفت: نمی توان بدون نگاه به اشغالگری و با باز گذاشتن دست رژیم اسراییل، ریشه های بی ثبات سازی منطقه را نادیده گرفت و در عین حال نگران امنیت دریای سرخ و منطقه بود.

وی در ادامه افزود: امنیت غزه و کرانه و امنیت منطقه بهم پیوسته است و جنگ راه حل نیست.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران صادق ترین حامی امنیت و ثبات در منطقه و جهان است.

در این گفتگو طرفین ضمن توافق بر اهمیت استمرار گفتگوهای دیپلماتیک و تماس وزرای خارجه، بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مناسبات در فضای مبتنی بر احترام متقابل، تاکید کردند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »