... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - 8:53 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سی ان ان؛ حمایت بنزما از مردم غزه و اتهامات وزیر کشور فرانسه!

روز پنجشنبه، وکیل بنزما، هوگ ویژیر، ارتباط این مهاجم با اخوان المسلمین را رد کرد و گفت که آنها در حال بررسی اقدام قانونی علیه وزیر کشور فرانسه هستند.

سیاست شرق _ او یکی از مشهورترین ستاره های فوتبال فرانسه است، کریم بنزما ، برنده توپ طلای ۲۰۲۲ ، در بحبوحه جنگ جاری اسرائیل و حماس، درگیر جنجال های ناشی از یک توئیت شد.

به نقل از «سی ان ان»، جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه در گفتگو با شبکه فرانسوی CNews، بنزما را به داشتن ارتباط با اخوان المسلمین، یک گروه مذهبی و سیاسی که فرانسه آن را یک سازمان تروریستی می داند، متهم کرد.

دارمانین در این مصاحبه تلویزیونی گفت: ما ۱۱۰۰ نهاد اسلامگرا را بسته ایم.

وزیر کشور فرانسه گفته است: کریم بنزما، بازیکن فوتبال برجسته اهل این کشور که در حال حاضر، برای تیم الاتحاد عربستان سعودی بازی می‌کند، با گروه اخوان‌المسلمین در ارتباط است. فرانسه این گروه مسلمان را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرده و یک سناتور خواهان لغو تابعیت فرانسوی بنزما شده است.

دارمانین هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

اما همه چیز از همین توئیت بنزما شروع شد: «تمام دعای ما برای ساکنان غزه است. آن‌ها بار دیگر قربانی بمباران‌های ناعادلانه‌ای می‌شوند که به هیچ زن و کودکی رحم نمی‌کند.»

کریم بنزما، ستاره فرانسوی باشگاه الاتحاد عربستان در واکنش به بمباران غزه توسط اسرائیلی‌ها چنین واکنشی نشان داد اما احتمالا فکرش را هم نمی‌کرد، همین چند خط کوتاه، تبدیل به داستانی باورنکردنی برای او در فرانسه شود؛ به طوری که پای وزیر کشور این کشور به میان بیاید و نهایتا هم یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه،با تهدید برایش خط و نشان بکشد که «باید ملیتی که به او داده شده، پس گرفته شود!»

کریم بنزما حالا تبدیل به تیتر خبری بسیاری از رسانه‌های دنیا شده است. این موضوع در فرانسه رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت.

این سناتور، امضای جمعی از همتایان خود را نیز جلب کرده و حتی مدعی «پس گرفتن توپ طلا» از بنزما شده است! اقدامی مضحک و کاملا سیاسی، که نشان از میزان خشمی است که از بابت چنین اظهارنظری ایجاد شده است که اعلان موضع یک ستاره برجسته فوتبال در مورد حملات اسرائیل به غیرنظامیان را هم بر نمی تابند.

روز پنجشنبه، وکیل بنزما، هوگ ویژیر، ارتباط این مهاجم با اخوان المسلمین را رد کرد و گفت که آنها در حال بررسی اقدام قانونی علیه وزیر کشور فرانسه هستند.

ویژیر گفت: «[دارمانین] اطلاعات نادرست می دهد، و این چیزی نیست که شما به راحتی انجام دهید. وقتی وزیر کشور هستید، حق ندارید! حرف شما لازم الاجراست.

وی افزود: «بنابراین، با فرض اینکه درست باشد، چه ارتباطی با اخوان المسلمین دارد؟  او از آنها پشتیبانی نمی کند. و چیزی که کاملاً باورنکردنی است این است که رئیس پلیس فرانسه قادر است چنین اظهارات آشکاری را بدون هیچ گونه مدرکی بیان کند»

کریم بنزما قصد دارد ژرارد دارمانین، وزیر کشور فرانسه را به خاطر اظهاراتش و متهم کردن او به ارتباط داشتن با اخوان المسلمین به دادگاه بکشاند.

بنزما پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و ۳۵۴ گل برای رئال مادرید به ثمر رساند، قبل از اینکه تابستان گذشته به تیم الاتحاد لیگ برتر عربستان رفت.

این مهاجم ۹۷ بازی برای تیم ملی مردان فرانسه داشته و ۳۷ گل به ثمر رسانده است و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فرانسوی تمام دوران شناخته می شود. او سال گذشته پس از انجام اولین بازی خود در بزرگسالان در سال ۲۰۰۷ از تیم ملی خداحافظی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »