... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 4:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آلبانی ویزا نداد؛ غیبت کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی

تیم‌های ملی کشتی‌آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران به علت عدم صدور ویزا از سوی کشور میزبان، آلبانی، از حضور در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان بازماندند.

سیاست شرق _کشور آلبانی، در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌المللی، از دادن ویزا به تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران خودداری کرد.

در پی عدم صدور ویزا از سوی آلبانی، تیم‌های کشتی‌آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران، از حضور در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان بازماندند. تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است.
بر اساس بیانیه فدراسیون کشتی ایران، تیم‌های ملی کشتی‌ آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران به علت عدم صدور ویزا از سوی کشور میزبان، آلبانی، از حضور در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان بازماندند.
این رقابت‌ها از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (اول تا ۷ آبان) در آلبانی برگزار خواهد شد.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌‌ها است و ملی‌پوشان آزادکار زیر ۲۳ سال ایران نیز هم‌زمان در سال ۲۰۲۲ در رده‌ تیمی، نایب‌ قهرمان جهان شده بودند.
در بیانیه فدراسیون کشتی آمده است: «روابط بین‌الملل فدراسیون، حدود یک ماه پیش برای حضور تیم‌های ملی کشتی امید ایران در رقابت‌های جهانی، مدارک لازم را به فدراسیون کشتی کشور آلبانی و اتحادیه جهانی ارائه داده است. اما با وجود پیگیری‌های رسمی و غیر رسمی فدراسیون کشتی، این کشور از صدور ویزا برای اعضای تیم ایران خودداری کرده است.»
فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی در این زمینه همچنین اشاره کرده است که “خودداری از صدور ویزا دلایل سیاسی داشته است.”
همچنین اظهار داشت که “فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک ایران شدیدا به نهادهای ذیربط در این باره اعتراض کرده‌اند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »