... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 8:33 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: جنگنده های آمریکایی، به مناطقی در سوریه حمله کردند

نیروهای آمریکایی و ائتلاف در هفته گذشته حداقل 19 بار در عراق و سوریه، مورد حمله قرار گرفته اند و پنتاگون به تلافی این حملات، به این مواضع حمله کرده است. 

سیاست شرق _ پنتاگون اعلام کرد که دو جت جنگنده آمریکایی، روز جمعه، مناطقی را که گفته می شود تاسیسات تسلیحات و مهمات در سوریه است، حمله کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای آمریکایی و ائتلاف در هفته گذشته حداقل ۱۹ بار در عراق و سوریه، مورد حمله قرار گرفته اند و پنتاگون به تلافی این حملات، به این مواضع حمله کرده است. 

بنا به همین گزارش، حملات هوایی آمریکا حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد روز جمعه در سوریه (ساعت ۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) در نزدیکی ابوکمال یکی از شهرهای سوریه در مرز سوریه با عراق انجام شد و توسط دو فروند جنگنده F-16 صورت گرفت.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که این حملات پاسخی به یک سری حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه توسط گروه های شبه نظامی بود که از ۱۷ اکتبر(۲۵ مهر) آغاز شد.

آستین این حملات را به گروه های مورد حمایت ایران نسبت نسبت داد و خواهان توقف چنین حملاتی به نیروهای آمریکایی شد.

پیش تر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وضعیت غزه و گسترش جنگ در خاورمیانه هشدار داده بود و خواهان واکنش جهانی به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه شده بود.

این در حالی است که، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نیز، نسبت به هرگونه حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه، هشدار داده بود.

علی رغم درخواست کشورهای منطقه و اسلامی، جهت توقف جنگ در غزه و کمک رسانی به فلسطینیان، حملات مرگبار اسرائیل به نوار غزه، همچنان ادامه دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۷ هزار فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند که نزدیک به ۱۷٠٠ نفر آنها، کودک هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »