... امروز: جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 5:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیوستن عراق به قطعنامه سازمان ملل درباره غزه

سخنگوی وزارت خارجه عراق: ما موضع خود را در مورد برخی از کلمات مندرج در قطعنامه که مخالف قوانین ملی ما هستند، اعلام کردیم که از جمله گزینه راه حل دو دولتی و برابری بین غیرنظامیان فلسطینی و دشمنان آن‌ها می‌باشد.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در مصاحبه با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که این کشور موضع اصولی خود را اتخاذ کرد و به قطعنامه توقف جنگ علیه غزه پیوست.

احمد الصحاف اظهار داشت: عراق موضع اصولی خود در حمایت از پیوستن این کشور به قطعنامه توقف جنگ علیه غزه که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید، اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: ما موضع خود را در مورد برخی از کلمات مندرج در قطعنامه که مخالف قوانین ملی ما هستند، اعلام کردیم که از جمله گزینه راه حل دو دولتی و برابری بین غیرنظامیان فلسطینی و دشمنان آن‌ها می‌باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که عراق از این قطعنامه حمایت و به آن پیوست تا مواضع اصولی و قاطع خود را در مورد مسئله فلسطین و حق مردم این کشور برای ایجاد کشور مستقل به پایتختی قدس اعلام کند.

پس از رأی ممتنع شب گذشته عراق به قطعنامه سازمان ملل، این کشور تصمیم گرفت رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل درباره قطعنامه مربوط به آتش‌بس در نوار غزه را تغییر دهد و علت آن را وجود مشکل فنی عنوان کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »