... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 8:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کاخ سفید: آمریکا، خط قرمزی برای اسرائیل تعیین نمی‌کند

کربی: آمریکا «خط قرمزی برای اسرائیل تعیین نمی‌کند»، وی ادامه داد:«درباره عملیات زمینی گسترده اسرائیل اظهار نظر نخواهد کرد.»

سیاست شرق _ جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، روز جمعه گفت که ایالات متحده در تلاش برای اعمال هیچ محدودیتی بر اسرائیل در عملیات نظامی و ادامه بمباران نوار غزه نیست.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، کربی در بیانیه‌ ای مطبوعاتی اضافه کرد که، آمریکا «خط قرمزی برای اسرائیل تعیین نمی‌کند»، وی ادامه داد:«درباره عملیات زمینی گسترده اسرائیل اظهار نظر نخواهد کرد.»

او همچنین گفت که، واشنگتن از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» علی‌رغم هدف‌گیری آشکار غیرنظامیان حمایت می‌کند.

اعلام لیست شهدای غزه

اظهارات سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در حالی بیان می شود که کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، همچنان ادامه دارد که طی آن تعداد شهدا به ۷۳۲۶ نفر ( شامل ۲۹۱۳ کودک، ۱۷۰۹ زن و ۱۶۵۰دختر) و حدود ۱۸۵۰۰ مجروح، افزایش یافته است.

بر اساس داده های وزارت بهداشت غزه، شهدا، مجروحان و مفقودان …، این وزارتخانه  در پاسخ به تردیدهای برخی کشورها( همچون آمریکا) در مورد تعداد قربانیان تجاوز اسرائیل، فهرستی از اسامی همه شهدا را منتشر کرد.

وزارت بهداشت غزه، شامگاه پنجشنبه، سندی ۲۱۲ صفحه ای را، حاوی اسامی و شماره شناسنامه شهدای جان باخته در اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را در واکنش به تردیدهای آمریکا و اسرائیل منتشر کرد.

فهرست شهدای ثبت شده در گزارش وزارت بهداشت غزه شامل اسامی ۷۰۲۸ شهید از جمله ۲۶۶۵ کودک است در حالی که شامل ۲۸۱ شهید گمنام (که هویت آنها مشخص نشده است) نیست.

این فهرست همچنین شامل شهدای مفقود شده در زیر آوار و همچنین کسانی که مستقیماً بدون ارائه به بیمارستان ها دفن شده اند و بیمارستان ها نتوانسته اند مراحل ثبت نامشان را تکمیل کنند، نمی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »