... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 11:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کنفرانس امنیت بین المللی در چین با حضور ایالات متحده برگزار شد

این کنفرانس امنیتی، که پکن آن را به عنوان یک جایگزین چینی برای گفتگوی سالانه «شانگری لا» در سنگاپور تبلیغ می کند، برای اولین بار و از سال 2019، به دلیل همه گیری کووید-19،به صورت حضوری برگزار می شود.

سیاست شرق _ یک کنفرانس امنیتی بزرگ، روز یکشنبه در پکن با حضور ایالات متحده در میان شرکت کنندگانی از بیش از ۹۰ کشور و سازمان بین المللی افتتاح شد.

به نقل از خبرگزاری کیودو، این در حالی است که چین میزبان، پس از برکناری غیرقابل توضیح لی شانگفو، وزیر دفاع این کشو در هفته گذشته، نماینده ای در این سطح نداشت.

این کنفرانس امنیتی، که پکن آن را به عنوان یک جایگزین چینی برای گفتگوی سالانه «شانگری لا» در سنگاپور تبلیغ می کند، برای اولین بار و از سال ۲۰۱۹، به دلیل همه گیری کووید-۱۹،به صورت حضوری برگزار می شود.

ژنرال ژانگ یوشیا، نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی – بالاترین سازمان دفاع ملی چین – در این رویداد سه روزه سخنرانی خواهد داشت.

اما، آیا ارتباط نظامی بین ایالات متحده و چین، که پس از سفر ماه اوت سال گذشته نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان متوقف شده بود، در کنار این کنفرانس توجه را به خود جلب کرده است یا خیر، مشخص نیست.

هیئت ایالات متحده توسط سینتیا کاراس، مدیر اصلی چین، تایوان، مغولستان در وزارت دفاع این کشور رهبری می شود.

پنتاگون اعلام کرده است که از هر فرصتی برای تعامل با نمایندگان نظامی چین در این اجلاس “برای تضمین خطوط ارتباطی باز و قابل اعتماد، اطمینان از کانال های ارتباطی بحران، کاهش ریسک استراتژیک و عملیاتی، و اجتناب از برداشت های نادرست” استقبال می کند.

سایر شرکت کنندگان شامل وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع ویتنام، فان ون جیانگ، وزیر دفاع مغولستان، گورسد سایخانبایار و همچنین مقامات ناتو هستند.

ژاپن دو مقام از موسسه ملی مطالعات دفاعی خود را به این نشست فرستاده است.

به گفته مقامات ارشد آمریکایی، این کنفرانس پس از سفر سه روزه دیپلمات ارشد چینی، وانگ یی، به واشنگتن برگزار شد، که طی آن اهمیت بازگشایی کانال های ارتباطی دوجانبه نظامی _ نظامی در میان موضوعات دیگر مورد بحث قرار گرفت.

وانگ در طول سفر خود تا روز شنبه، با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان مشاور ارشد امنیت ملی گفتگو کرد.

برکناری لی از سمت وزیر دفاع، سه شنبه گذشته، نزدیک به دو ماه پس از ناپدید شدن وی از انظار عمومی، توسط پارلمان چین تصویب شد. گمانه زنی ها حاکی از آن است که وی ممکن است به دلیل فساد تحت بازجویی باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »