... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - 8:05 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گوترش: یک فاجعه انسانی، در برابر چشمان ما دیده می شود

گوترش: من بار دیگر درخواست فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط گروگان ها و توزیع کمک های بشردوستانه تکرار می کنم .

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، که به دوحه، پایتخت قطر سفر کرده است، در اولین واکنش خود به بمباران شدید غزه توسط اسراییل گفت: « متاسفانه، به جای درنگ، از تشدید بی‌سابقه بمباران‌ها و اثرات مخرب آن‌ها و به خطر انداختن اهداف غیرنظامی غافلگیر شدم ».

به نقل از فیگارو، دبیرکل سازان ملل متحد افزود: « وضعیت باید برعکس شود. من بار دیگر درخواست فوری خود را برای آتش بس فوری بشردوستانه، آزادی بی قید و شرط گروگان ها و توزیع کمک های بشردوستانه تکرار می کنم . ” 

قطر که میزبان دفتر سیاسی حماس در پایتخت خود دوحه است ، تلاش‌هایی، برای میانجی‌گری و تبادل زندانیان فلسطینی و اسراییلی انحام داده است و تاکنون نیز، ۲ زندانی آمریکایی از سوی حماس آزاد شده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه قطر، آنتونیو گوترش، در دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار کرده بود. جایی مه مقامات قطری، هرگونه بمباران مناطق مسکونی و کشته شدن غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان، تلاش برای جابجایی اجباری ساکنان غزه و همچنین نسبت به ” خطر تشدید تنش زمینی… برای امنیت غیرنظامیان و گروگان ها در غزه” هشدار دادند.

وزارت بهداشت حماس روز شنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ با اسرائیل تاکنون ۷۷۰۳ نفر از جمله بیش از ۳۵۰۰ کودک در نوار غزه کشته شده اند. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »