... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - 0:15 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

استفاده از امواج ماکروویو، برای مقابله با حمله پهبادها و نیروهای نظامی

ارتش ایالات متحده چندین دهه است که روی چنین سلاح هایی کار می کند، اما می گوید بسیاری از چالش های فناوری سرانجام برطرف شده اند.

سیاست شرق _ ارتش آمریکا نخستین سیستم منتشر کننده «امواج مایکروویو» را دریافت کرد، این سیستم، برای ایجاد اختلال و متوقف کردن حمله جمعی پهپادها استفاده می‌شود.

به نقل از بلومبرگ، در این روش، با ارسال امواج ماکروویو، کیت‌های الکترونیکی و هر چیز الکترونیکی پهپادهایی مانند کوادها را سوزانده، تا آنها از کار بیفتند.

چهار دستگاه از این سیستم توسط ارتش امریکا به صورت آزمایشی به خدمت گرفته خواهد شد.

در مورد برد و جزئیات فنی این سیستم دفاعی جدید، اطلاعاتی منتشر نشده است.

مقامات ارشد نیروهای مسلح آمریکا،پیش از این، به رویترز گفته بودند، ارتش این کشور، در توسعه لیزر، مایکروویو و سایر« سلاح‌های انرژی هدایت‌شده» گام‌هایی برداشته است و به زودی می‌تواند به طور گسترده‌تری از آنها استفاده کند.

این مقامات، تسلیحاتی را توصیف کردند که در مراحل مختلف توسعه و آزمایش توسط نیروی دریایی، تفنگداران دریایی، نیروی هوایی و ارتش ایالات متحده هستند، اما گفتند که برای ارتقای فناوری برای سلاح‌های بزرگتر، توسعه تاکتیک‌هایی برای استفاده از آنها و اطمینان از کافی کار آنها، نیاز به منابع مالی است.

ژنرال ویلیام اتر، فرمانده منطقه فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی قاره ای آمریکا گفته بود: «انرژی هدایت شده چشم انداز یک دوره کاملاً جدید در دفاع را به ارمغان می آورد.»

«انرژی هدایت شده» به سلاح هایی اطلاق می شود که انرژی متمرکز را به شکل لیزر، امواج مایکروویو، تابش الکترومغناطیسی، امواج رادیویی، صدا یا پرتوهای ذرات منتشر می کنند. لیزرها در حال حاضر به طور گسترده برای هدایت بمب ها به سمت هدف مورد استفاده قرار می گیرند، اما قدم بعدی استفاده از لیزرها به عنوان سلاح است.

ارتش ایالات متحده چندین دهه است که روی چنین سلاح هایی کار می کند، اما می گوید بسیاری از چالش های فناوری سرانجام برطرف شده اند.

امواج مایکروویو یا میکروویو

امواج مایکروویو یا مایکروویو به امواجی با طول ۱ متر تا ۱ میلی متر (فرکانس ۳۰۰ مگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز) اطلاق می شود. امواج مایکروویو با فرکانس ها و شدت های مختلف برای حل طیف وسیعی از مشکلات در صنعت، ارتباطات، رادار و حتی در زندگی روزمره استفاده می شود. در زمینه سیستم های تسلیحاتی، استفاده از توانایی تشعشعات مایکروویو برای القای جریان در هادی ها و گرم کردن دی الکتریک ها پیشنهاد شده است.

از “توپ مایکروویو” می توان برای نابودی سیستم های الکترونیکی دشمن استفاده کرد. تابش قدرت کافی می تواند به مدارها و اجزای یک دستگاه الکترونیکی آسیب برساند یا از بین ببرد. با کمک تابش توان کمتر و فرکانس های مورد نیاز، می توان کانال های رادیویی را در محدوده های مربوطه منهدم کرد.

استفاده از تشعشعات مایکروویو علیه نیروی انسانی نیز پیشنهاد شده است. امواج رادیویی می توانند آب را در بافت های بدن انسان گرم کرده و باعث درد و/یا سوختگی شوند. این اثر می تواند برای ناتوانی طولانی مدت دشمن یا به عنوان یک معیار کوتاه مدت ضربه غیر کشنده استفاده شود.

سلاح های مبتنی بر امواج مایکروویو را می توان در فاکتورهای مختلف اجرا کرد و در رسانه های مختلف استفاده کرد. پروژه هایی برای سیستم های هوایی، زمینی و دریایی پیشنهاد شد. در عین حال فقط نمونه زمین ثابت و متحرک به سری و تا زمان بهره برداری آورده شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »