... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - 9:00 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه تشدید تحریم های نفتی ایران را تصویب کرد

این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون، باید توسط سنا تصویب شود و به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز برسد. 

سیاست شرق _ مجلس نمایندگان آمریکا، روز جمعه، لایحه ای را برای تقویت تحریم های نفتی ایران، با رای اکثریت دو حزبی به تصویب رساند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه ای تحت عنوان «توقف پناه دادن به نفت ایران» (SHIP) که با موافقت ۳۴۲ در برابر مخالفت ۶۹ نماینده تصویب شد، اقداماتی را علیه بنادر و پالایشگاه های خارجی اعمال می کند که نفت صادر شده از ایران را برخلاف تحریم های ایالات متحده پردازش می کنند.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی به نام «توقف پناه دادن به نفت ایران» را برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران با اکثر آرا تصویب کردند. بر اساس این طرح، بنادر و پالایشگاه‌های خارجی در صورت خرید یا انبار کردن نفت صادر شده از ایران، توسط آمریکا تحریم خواهند شد.

این لایحه، در بحبوحه جنگ در غزه و حملات گستره اسرائیل به غزه تصویب شده است، و برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است.

این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون، باید توسط سنا تصویب شود و به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز برسد. 

مشخص نیست که این قانون در صورت امضای قانون چقدر مؤثر خواهد بود. در حالی که کنگره می‌تواند قوانین تحریمی را تصویب کند، چنین اقداماتی اغلب با معافیت‌های امنیت ملی همراه است که به رؤسای جمهور اجازه می‌دهد در اعمال قانون صلاحیت داشته باشند.

بنا به همین گزارش، چین با وجود تحریم های جدید می تواند به واردات نفت ادامه دهد.

علیرغم تحریم های آمریکا بر نفت ایران، صادرات نفت خام این ایران در حال افزایش است. 

داده‌های شرکت‌های مشاوره FGE و Vortexa در ماه سپتامبر نشان داد که صادرات نفت خام ایران حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز به بالاترین حد خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است و بیش از ۸۰ درصد آن به چین ارسال شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »