... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 9:12 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بزرگترین تظاهرات در واشنگتن، از آغاز جنگ غزه/ انتقاد شدید از بایدن

تظاهرکنندگان در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کردند، پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی از جمله «بایدن، بایدن، تو نمی‌توانی پنهان شوی. تو در نسل‌کشی شرکت کردی.» سر می‌دادند. سپس در میدان آزادی، چند قدم دورتر از کاخ سفید تجمع کردند.

سیاست شرق _ هزاران نفر در تظاهرات گسترده ای در واشنگتن ، پایتخت آمریکا، شرکت کردند و خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه شدند. تظاهرکنندگان سیاست های حمایت از اسرائیل و نقش رئیس جمهور جو بایدن را محکوم کردند که تظاهرکنندگان او را “همدست در نسل کشی” توصیف کردند.

به نقل از الجزیره،برگزارکنندگان این تظاهرات گفتند که، این بزرگترین تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در تاریخ ایالات متحده است و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

تظاهرکنندگان در خیابان‌های واشنگتن راهپیمایی کردند، پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی از جمله «بایدن، بایدن، تو نمی‌توانی پنهان شوی. تو در نسل‌کشی شرکت کردی.» سر می‌دادند. سپس در میدان آزادی، چند قدم دورتر از کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بزرگترین تظاهرات در پایتخت آمریکا از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه است. بسیاری از هواداران ساعت های زیادی را صرف حضور در واشنگتن کردند تا شرکت کنند.

آماندا آیزنهاور (۲۴ ساله)، که از ویرجینیا آمده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: “اجازه دادن به از دست دادن چنین تعداد زیادی از زندگی های بی گناه غیرقابل قبول است و ما نمی توانیم این را یک درگیری برابر بدانیم.”

او افزود: “این لکه‌ای بر تاریخ ماست و من به عنوان یک شهروند نمی‌توانم بپذیرم که مالیات‌هایی که می‌پردازم این موضوع را تامین کند.”

ارتش رژیم صهیونیستی برای پنجمین هفته متوالی به جنگ غزه ادامه داد و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه)، نزدیک به ۹۵۰۰ شهید به جا گذاشت که اکثر آنها زن و کودک بودند. 

در این تظاهرات سخنرانی هایی ایراد شد که در آن، سخنرانان حمایت رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند و گفتند: «دستان شما به خون آغشته است».

برخی از آنها متعهد شدند که از تلاش‌های بایدن برای کسب دومین دوره ریاست‌جمهوری در سال آینده و همچنین از مبارزات انتخاباتی دیگر دموکرات‌ها حمایت نکنند و آنها را لیبرال‌های «دو چهره» توصیف کردند.

برخی دیگر از رهبران حقوق مدنی در ایالات متحده به دلیل محکوم نکردن کشتار زنان و کودکان در نتیجه بمباران غزه توسط اسرائیل انتقاد کردند.

یاسمین ایمن (۲۵ ساله) که از نیویورک آمده است، گفت: “ما به حزب دموکرات رای نخواهیم داد” و افزود: “ما مطمئن خواهیم شد که همه کسانی که می شناسیم به حزب دموکرات رای نخواهند داد.”

برگزارکنندگان این تظاهرات گفتند که این بزرگترین تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در تاریخ ایالات متحده است که کمتر از ۳۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند.

تظاهرات دیگری نیز روز شنبه در سرتاسر ایالات متحده برگزار شد و خواستار پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه غزه به ویژه در نیویورک و سانفرانسیسکو شد و تظاهراتی مشابه در چندین شهر کانادا نیز برگزار شد.

پیش از این تظاهرات گسترده همبستگی با مردم فلسطین در لندن، پاریس، برلین، آنکارا، استانبول و بسیاری از شهرهای دیگر برگزار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »