... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 7:39 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گروه تماس اسلامی _ عربی برای پایان جنگ در غزه، به پکن می رود

بن فرحان : در حال حاضر اولویت توقف جنگ در نوار غزه است و مشکلات ساکنان این منطقه باید پایان یابند.
دیدار بن فرحان و بورل/ آرشیو

سیاست شرق _ وزیر خارجه عربستان، از اقدامات جدید برای عمل به تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی درباره غزه خبر داد و گفت: اولین گام، سفر مشترک جمعی از وزرای این کشورها به چین است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پس از دیداری که با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه کنفرانس منامه ۲۰۲۳ داشت، اظهار کرد: جمعی از وزرای کشورهای اسلامی و عربی ( وزرای خارجه عربستان، اردن، مصر، قطر، ترکیه، اندونزی، نیجریه و فلسطین) در چارچوب سفری به برخی کشورهای جهان، با هدف توقف جنگ در غزه در اسرع وقت، روز دوشنبه به چین سفر خواهند کرد.

بن فرحان تاکید کرد: در حال حاضر اولویت توقف جنگ در نوار غزه است و مشکلات ساکنان این منطقه باید پایان یابند.

او افزود: ما همراه با هم، طرح صلح را از چند ماه قبل کلید زدیم و اتفاقاتی که از آن زمان رخ دادند، به وضوح نشان می‌دهند که صلح ضروری بوده و حرکت به سمت راه‌حل دو دولتی مساله مهمی برای امنیت منطقه و همه است.

بن فرحان همچنین ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای صلح دائمی از راه تشکیل کشور فلسطین از سرگرفته شوند.

در بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی اعلام شد که کشورهای شرکت‌کننده تصمیم گرفتند که محاصره نوار غزه را در هم شکسته و کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه، غذا، دارو و سوخت فورا به این منطقه منتقل شوند.

در این اجلاس که به میزبانی ریاض برگزار شده بود، وزرای خارجه کشورهای عربستان، به عنوان رئیس این اجلاس در کنار کشورهای اردن، مصر، قطر، ترکیه، اندونزی، نیجریه و فلسطین، به عنوان گروه تماس اسلامی_ عربی مکلف شدند، اقدام بین‌المللی فوری را از طرف تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب، برای توقف جنگ علیه غزه و اعمال فشار جهت آغاز یک عملیات سیاسی جدی و واقعی با هدف برقراری صلح پایدار، فراگیر و مطابق اصول بین‌المللی در پیش بگیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »