... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 3:59 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اختلاف در کابینه نتانیاهو، در پی اظهارات یک وزیر صهیونیست

سیاست شرق _ مخالفت رهبر حزب «عوتسما یهودیت» با اخراج هم‌ حزبی خود از کابینه بنیامین نتانیاهو را، علت عقب‌نشینی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اخراج این وزیر و تعلیق او اعلام شد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، درباره دلیل عقب نشینی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از موضع خود برای اخراج «عمیحای الیاهو» وزیر میراث فرهنگی این رژیم، نوشت: علت این موضوع، مخالفت ایتامار بن گویر، رهبر حزب عوتسما یهودیت بود.

براساس این گزارش، بن گویر از هم حزبی خود دفاع کرد و به نتانیاهو گفت که در صورت اخراج وی، با کابینه همکاری نخواهد کرد، مسئله ای که می تواند به سقوط کابینه نتانیاهو منجر شود.

بن گویر خطاب به نتانیاهو گفت: الان کابینه باید روی از بین بردن حماس تمرکز کند و وقت تادیب وزیران نیست.

پیشتر، «بن گویر» برای توجیه اظهارات «الیاهو» درباره استفاده از بمب اتمی علیه ساکنان غزه گفته بود که منظور «الیاهو»، بمب اتمی نبوده، بلکه از این واژه برای استعاره استفاده کرده است.

درپی درخواست وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای بمباران نوار غزه با بمب اتم، نتانیاهو گفت که، گفته های «الیاهو» در مورد استفاده از بمب اتمی علیه غزه، مورد تایید وی و دیگر اعضای کابینه نیست.

دفتر نتانیاهو هم در همین راستا اعلام کرد که نتانیاهو دستور توقف حضور «الیاهو» در نشست های کابینه را تا اطلاع ثانوی داده است و او را تعلیق نموده است.

واکنش محافل داخلی صهیونیستی به گفته های جنجال برانگیز این وزیر صهیونیست که خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است، ادامه دارد و خواهان «بسته شدن دهان وی و کناره گیری‌اش از قدرت» شدند.

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز، از اظهارات «الیاهو» انتقاد کرد.

مقام سابق سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» در واکنش به این اظهارات گفت: افرادی مانند «الیاهو» باید دهان خود را ببندند.

«دنی یاتوم» رئیس اسبق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» هم گفت: الیاهو و همراهانش، جایگاه وزارت را در «اسرائیل» تا حد شرم‌آوری خراب کرده اند.

اظهارات «الیاهو» واکنش خانواده های اسیران صهیونیست را هم به همراه داشت و آنها در بیانیه ای اعلم کردند که «وزیر کابینه اسرائیل که خواستار کشتن همه اسیران و مفقود شدگان است، امروز باید بهای آن را بپردازد».

منبع: ایرنا و سایر وبسایت ها

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »