... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 3:34 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پنتاگون: یک زیردریایی اتمی آمریکا، وارد منطقه شد

به نظر می رسد تصویری که توسط فرماندهی مرکزی ایالات متحده به اشتراک گذاشته شده است، یک زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده را در کانال سوئز نشان می دهد که از زیر پل السلام در شمال شرق قاهره عبور می کند.

سیاست شرق _ در ادامه حمایت های آمریکا از اسراییل در جنگ غزه، پنتاگون در اقدامی کم‌سابقه اعلام کرده، یک زیردریایی اتمی از نوع اوهایو وارد ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام، درمنطقه شده است. عکسی از این زیردریایی در حال عبور از کانال سوئز در توییتر سنتکام منتشر شده است.

به نقل از سی ان ان (CNN)، نام زیردریایی در حال عبور از کانال سوئز فاش نشده و نیز مشخص نیست که آیا این زیردریایی، یکی از چهار زیردریایی است که موشک کروز توماهاوک را حمل می‌کنند یا یکی از ۱۴ زیردریایی است که موشک بالستیک تریدنت نوع دو، را حمل می‌کنند. اما در هرحال صراحتا نشانه تکمیل نیروی بازدارنده آمریکا در منطقه و افزایش رزمی آن دارد.
در این پست رسانه اجتماعی نامی از این زیردریایی ذکر نشده است، اما نیروی دریایی ایالات متحده دارای چهار زیردریایی موشک هدایت شونده کلاس اوهایو یا SSGN است، که زیردریایی های موشک های بالستیک سابق هستند که به جای موشک های بالستیک با کلاهک هسته ای، به موشک های کروز تاماهاوک تبدیل شده اند.

این زیردریایی ، می تواند ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک را حمل کند که ۵٠ درصد بیشتر از ناوشکن های موشک های هدایت شونده ایالات متحده است و تقریباً چهار برابر بیشتر از آنچه که جدیدترین زیردریایی های تهاجمی نیروی دریایی ایالات متحده مجهز شده اند.

هر تاماهاوک می تواند تا یک کلاهک ۱٠٠٠ پوندی(۴۵۳.۶ کیلوگرمی) با انفجار قوی حمل کند.

بزرگی قدرت آتش این زیردریایی، در مارس ۲٠۱۱ نشان داده شد، زمانی که موشک هدایت شونده یو اس اس فلوریدا، تقریباً ۱٠٠ تاماهاوک را علیه اهدافی در لیبی در طی عملیات «ادیسه سپیده» شلیک کرد. این حمله اولین بار بود که از SSGN ها در نبرد واقعی استفاده شد.

این زیردریایی به تعدادی دیگر از ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه می پیوندد، از جمله دو گروه حمله ناو هواپیمابر و یک گروه تفنگدار آماده آبی خاکی.

تاکید سنتکام بر تقویت قدرت رزمی خود، در راستای حمایت آشکار از عملیات اسراییل در باریکه غزه و هشدار به دیگران، جهت عدم مداخله در این درگیری نابرابر خواهد بود.

اعلام حضور این زیردریایی اتمی در منطقه، در حالی صورت می گیرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال برگزاری یک سری جلسات با شرکای آمریکایی در خاورمیانه از جمله ترکیه، عراق ، اسرائیل، تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری ، اردن و قبرس است.

با شروع حملات اسراییل به غزه، ایالات متحده، جهت حمایت از اقدامات تلاویو و عدم مداخله سایر کشورهای مسلمان منطقه در این جنگ، ناوگان خود را در مدیترانه و نزدیکی اسراییل، مستقر نموده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »