... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 10:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مرگ ۷۸ نفر در جریان اهدا کمک‌های خیریه در صنعا

شاهدان گفتند که نیروهای امنیتی در تلاش برای کنترل جمعیت، به هوا شلیک کرده اند که ظاهراً به ترانس برق (سیم برق) برخورد کرده و باعث انفجار آن شده است.

سیاست شرق _ در پی تیراندازی و انفجار ترانس برق، در جریان برگزاری مراسم توزیع کمک های خیریه بین افراد نیازمند در صنعا پایتخت یمن، دست کم ۷۸ نفر کشته و ۷۳ نفر دیگر زخمی شدند .

به نقل از آسوشیتدپرس، شاهدان گفتند که نیروهای امنیتی در تلاش برای کنترل جمعیت، به هوا شلیک کرده اند که ظاهراً به ترانس برق (سیم برق) برخورد کرده و باعث انفجار آن شده است.

این حادثه در مدرسه ای در منطقه ای قدیمی در مرکز صنعا اتفاق افتاد، جایی که صدها نفر از مردم فقیر برای دریافت پول و کمک جمع شده بودند.

ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی ده ها جسد را بر روی زمین نشان می دهد، برخی بی حرکت و برخی دیگر در حالی که مردم سعی در کمک داشتند فریاد می زدند.

سخنگوی وزارت کشور انصار الله یمن، این اتفاق را «توزیع تصادفی» بودجه و بدون هماهنگی با مقامات محلی دانست.

آنها در بیانیه‌ای گفتند که این اتفاق در جریان توزیع کمک‌های خیریه توسط بازرگانان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان رخ داده است.

وزارت کشور گفت که دو سازمان دهنده را بازداشت کرده است و تحقیقات در این زمینه در جریان است.

درگیری های داخلی در یمن و مداخله کشورهای مختلف در آن ، از سال ۲۰۱۴ ، موجب مرگ بیش از ۱۵۰,۰۰۰ نفر در این کشور فقیر شده است.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از ۲۱ میلیون نفر در یمن یا دو سوم جمعیت این کشور به کمک و محافظت نیاز دارند. در میان افراد نیازمند، بیش از ۱۷ میلیون نفر آسیب پذیر محسوب می شوند.

در ماه فوریه، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تنها ۱.۲ میلیارد دلار از هدف ۴.۳ میلیارد دلاری را در کنفرانسی با هدف تأمین بودجه برای کاهش بحران انسانی جمع آوری کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »