... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - 11:52 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

علوم انسانی چیست؟

علوم انسانی با پیوند دادن ما با افراد دیگر، راه را برای یافتن پاسخ هایی در مورد اینکه، چه چیزی اخلاقی است و چه چیزی با میراث، سنت ها و تاریخ متنوع ما، صادق و همخوانی دارد، نشان می دهد. 

سیاست شرق _ علوم انسانی شامل داستان ها، ایده ها و کلماتی است، که به ما کمک می کنند تا زندگی و دنیای خود را درک کنیم. آن‌ها، افرادی را به ما معرفی می‌کنند که هرگز ندیده‌ایم، مکان‌هایی که هرگز ندیده‌ایم و ایده‌هایی که شاید هرگز به ذهنمان خطور نکرده باشد.

 علوم انسانی با نشان دادن اینکه، دیگران چگونه زندگی کرده اند و به زندگی فکر کرده اند، به ما کمک می کند، تصمیم بگیریم چه چیزی مهم است و چه کاری می توانیم انجام دهیم، تا زندگی خود و دیگران را بهتر کنیم.

 علوم انسانی با پیوند دادن ما با افراد دیگر، راه را برای یافتن پاسخ هایی در مورد اینکه، چه چیزی اخلاقی است و چه چیزی با میراث، سنت ها و تاریخ متنوع ما، صادق و همخوانی دارد، نشان می دهد. 

آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا به چالش‌هایی که به عنوان خانواده، جوامع و ملت‌ها با هم روبرو هستیم، رسیدگی کنیم. به عنوان رشته های تحصیلی، علوم انسانی بر تحلیل و تبادل نظر تاکید دارد و ممکن است بین رشته ای باشد.

  • تاریخ و تاریخ هنر تحولات انسانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین جنبه‌هایی از علوم اجتماعی را مطالعه می‌کند که از رویکردهای تاریخی یا فلسفی استفاده می‌کنند.
  • ادبیات، زبان‌ها، و زبان‌شناسی، و همچنین رویکردهای خاصی به مطالعات روزنامه‌نگاری و ارتباطات، چگونگی ارتباط ما با یکدیگر و نحوه بیان و تفسیر ایده‌ها و افکار ما در مورد تجربیات انسانی را بررسی می‌کنند.
  • فلسفه، اخلاق و دین تطبیقی، که ایده هایی را درباره معنای زندگی و دلایل افکار و اعمال ما در نظر می گیرد.
  • فقه، که ارزش ها و اصولی را که قوانین ما را مشخص می کند، بررسی می کند.
  • رویکردهای انتقادی و نظری به هنرها و عملکردهایی که به بررسی مسائل تاریخی یا فلسفی می پردازند و در مورد فرآیند خلاق تأمل می کنند.

علوم انسانی را نباید با «انسان گرایی»، یک باور فلسفی خاص، و یا با «انسان دوستی»، نگرانی برای کارهای خیریه و اصلاحات اجتماعی اشتباه گرفت.

تحقیقات علوم انسانی ارزش‌های خاصی را پیش می‌برد و اشکال جدیدی از دانش را ایجاد می‌کند و آنچه را که در مورد جهان می‌دانیم تغییر می‌دهد. می‌تواند چارچوب‌های جدیدی برای درک معنای «ارزش» در زندگی جمعی ما فراهم کند.

 به طور خاص، تحقیق انسان‌گرا حداقل دو پاسخ سازنده را در زمان معاصر ما ارائه می‌دهد: مسیر بازآفرینی فردی و جمعی در مواجهه با آسیب، چالش و تغییر، و همچنین طیف وسیعی از گزینه‌ها برای تأمل انتقادی در حالی که ما خود یا دیگران را ارزیابی می‌کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »