... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 11:16 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

گوترش: اسرائیل در غزه، دچار «اشتباه» تاکتیکی است

گوترش: در طی چند روز در غزه، هزاران کودک کشته شده‌است، که به این معنی است که در نحوه انجام عملیات نظامی نیز مشکلی وجود دارد.

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گفت که تعداد غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه نشان می دهد که در عملیات نظامی اسرائیل در غزه “به وضوح اشتباهی” وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، گوترش در مصاحبه خود با رویترز، گفت: «همچنین مهم است که به اسرائیل بفهمانیم که دیدن هر روز تصویر وحشتناک نیازهای بشردوستانه مردم فلسطین در تضاد با منافع اسرائیل است». این به اسرائیل در ارتباط با افکار عمومی جهانی کمکی نمی کند.»

گوترش، بدون اشاره به حملات مختلف اسرائیل و شهرک نشینان به مناطق مختلف فلسطینی قبل از طوفان الاقصی، در این گفتگو، عملیات حماس را محکوم کرد و گفت: “ما باید تمایز قائل شویم – حماس یک چیز است و مردم فلسطین چیز دیگری”.

گوترش گفت: «اگر این تمایز را قائل نباشیم، فکر می‌کنم این خود انسانیت است که معنای خود را از دست خواهد داد.»

گوترش تعداد کودکان کشته شده در غزه را با تلفات درگیری ها در سراسر جهان که سالانه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می دهد، مقایسه کرد.

 او روز دوشنبه گفته بود که، غزه در حال تبدیل شدن به ” قبرستان کودکان ” است.

گوترش گفت: «هر سال بیشترین تعداد کشتار کودکان توسط هر یک از بازیگران در تمام درگیری‌هایی که شاهد آن هستیم، بیش از صدها مورد است.»

وی افزود: « در طی چند روز در غزه، هزاران کودک کشته شده‌است، که به این معنی است که در نحوه انجام عملیات نظامی نیز مشکلی وجود دارد.»

پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط فلسطینیان علیه اسرائیل ۱۵ مهر ماه (۷ اکتبر)، باریکه غزه – منطقه ای با ۲.۳ میلیون نفر – توسط ارتش اسراییل از هوا، زمین و دریا، مورد حملات سهمگین و مرگباری قرار گرفت، که مقامات فلسطینی اعلام کردند که تاکنون ۱۰۵۶۹ نفر در غزه کشته شده اند، که ۴۰ درصد آنها کودک هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »