... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 9:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

انصارالله یمن، یک کشتی اسراییلی در دریای سرخ را توقیف کرد

یحیی سریع: نیروهای دریایی ما عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام دادند که «نتایج آن توقیف یک کشتی اسرائیلی و بردن آن به سواحل یمن بود."

سیاست شرق _ انصارالله یمن، اعلام کرد که امروز یکشنبه، یک کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ توقیف و به سواحل یمن هدایت کرده است.

یکی از رهبران انصارالله یمن به الجزیره گفت: «گرفتن کشتی ما یک پیروزی برای مردم مظلوم ما در غزه است».

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله یمن – عصر یکشنبه – اعلام کرد که نیروهای دریایی آنها عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام دادند که «نتایج آن توقیف یک کشتی اسرائیلی و بردن آن به سواحل یمن بود.”

وی خاطرنشان کرد: این امر ناشی از مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی در قبال مردم مظلوم فلسطین و محاصره آنها و ادامه کشتارهای هولناک و شنیع توسط دشمن اسرائیلی است.

ارتش رژیم صهیونیستی به نوبه خود ربوده شدن کشتی باری توسط حوثی ها در نزدیکی یمن در جنوب دریای سرخ را “یک رویداد بسیار خطرناک در سطح جهانی” دانست و توضیح داد که “کشتی ربوده شده ترکیه را در مسیر خود به سمت هند ترک کرده است. یک خدمه غیرنظامی بین المللی و بدون اسرائیلی، و اسرائیلی نیست.»

در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، توقیف این کشتی را یک اقدام تروریستی عنوان کرد و آن را موجب پیامدهای بین المللی مرتبط با امنیت خطوط کشتیرانی جهانی دانست.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که مقامات اسرائیلی تایید کردند که کشتی توقیف شده در دریای سرخ متعلق به یک تاجر اسرائیلی است، در حالی که وب سایت “اکسیوس” به نقل از یک منبع اسرائیلی اعلام کرد حوثی ها به یک کشتی که بخشی از آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی بود حمله کردند و کنترل آن را به دست گرفتند. .

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد که تل آویو در حال تحقیق در مورد توقیف یک کشتی باری اسرائیلی توسط حوثی ها در دریای سرخ است، در زمانی که وب سایت والا از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که حوثی ها به یک کشتی باری که بخشی از آن متعلق به یک شرکت اسرائیلی است، حمله کرده اند، ولی هیچ اسرائیلی در کشتی نبود.

وبسایت “Marine Traffic” نیز تصاویری از مسیر کشتی “کهکشانی لیدر” منتشر کرد که اسرائیل می گوید توسط حوثی ها در سواحل یمن توقیف شده است.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصارالله، پیشتر گفته بود: «این گروه تمام کشتی‌های متعلق به یا تحت مدیریت شرکت‌های اسرائیلی یا که پرچم اسرائیل را برافراشته‌اند را هدف قرار خواهد داد» و از همه کشورهای جهان خواست تا شهروندان خود را که در این زمینه کار می‌کنند، خارج کنند و از همکاری با رژیم صهیونیستی خودداری کنند.

ساری – از طریق کانال تلگرامی این گروه – افزود که این “از مسئولیت مذهبی، ملی و اخلاقی و با توجه به تجاوزات وحشیانه اسرائیل-آمریکایی که نوار غزه در معرض آن قرار دارد، با کشتار و نسل کشی روزانه روبرو است.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »