... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 7:55 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قطر، از توافق بین اسرائیل و حماس، برای مبادله و آتش بس خبر داد

وزیرخارجه قطر: توافق بر سر معامله مبادله بین اسرائیل و حماس نزدیک است و این نشان می دهد که چالش های ساده ای در مذاکرات وجود دارد.

سیاست شرق _ نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز اطمینان کرد که توافق بر سر معامله مبادله بین اسرائیل و حماس نزدیک است و این نشان می دهد که چالش های ساده ای در مذاکرات وجود دارد که لجستیکی و می توان بر آن غلبه کرد.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، روز یکشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، افزود که با توجه به ناتوانی جامعه جهانی در مهار تجاوزات اسرائیل، فاجعه در نوار غزه همچنان در حال تشدید است.

وی گفت که قتل عام های انجام شده در غزه – که جدیدترین آنها در مدرسه الفاخوره بود – عدم احترام اسرائیل به قوانین بین المللی را ثابت می کند و در این بین بسیاری از کشورها، استاندارد دوگانه در مورد آنچه در غزه می گذرد، دارند.

وی افزود: آنچه در مجتمع پزشکی الشفا اتفاق افتاده، جنایت است و متأسفانه ما صدای محکومیتی از جامعه جهانی نشنیده ایم .

وزیر امور خارجه قطر از اسرائیل خواست به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشد، جنگ را متوقف کند و کریدورهای بشردوستانه را باز کند و خاطرنشان کرد که مردم نوار غزه از گرسنگی و کمبود آب، برق و سوخت سالم رنج می برند.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نوبه خود گفت که قطر نقش کلیدی در تلاش برای آزادی گروگان ها ایفا می کند و اتحادیه اروپا بر همه طرف ها فشار می آورد تا توافقی برای آزادی آنها فراهم شود.

بورل خواستار آتش بس فوری و پایدار بشردوستانه و تلاش بیشتر برای حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »