... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 6:57 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ایران و پاکستان تفاهم نامه امنیت دریایی امضا کردند

سردار گودرزی: هدف از امضا این تفاهم نامه این است که در حوزه تعاملات مرزی دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان بتوانیم با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.

سیاست شرق _ در راستای ارتقاء همکاری های مرزی دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان، تفاهم نامه ای توسط فرمانده مرزبانی و مدیرکل آژانس امنیت دریایی پاکستان به امضا رسید.

نشست مشترک مرزی دریایی با حضور سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی و دریا سالار امتیاز علی، مدیر کل آژانس امنیت دریایی جمهوری اسلامی پاکستان در تهران برگزار شد.

سردار گودرزی در این نشست اظهار داشت: روابط ما با کشور پاکستان در همه زمینه‌ها در حال رشد و توسعه بوده و این تعامل می‌تواند مشکلات مربوط به مرزهای آبی و خشکی را کاهش دهد.

وی، تعاملات و روابط دریابانان دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هدف از امضا این تفاهم نامه این است که در حوزه تعاملات مرزی دریایی بین دو کشور ایران و پاکستان بتوانیم با مدیریت مشترک از جرایم مرزی دریایی جلوگیری کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اینکه ایران اسلامی ۸۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد، گفت: پاکستان یکی از کشورهای خوب در همسایگی ما است که راستای ارتقا امنیت مرزها با تلاش دو جانبه گام‌های مؤثری در جهت خلاءهای مرزی دریایی می‌توان برداشت.

سردار گودرزی با تأکید بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی، اظهار کرد: کنترل مرزهای مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر، صیادان غیر مجاز و آلودگی محیط زیست، باید کنترل مرزهای دو کشور را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با اشاره به همکاری مرزبانان در راستای کمک‌های بشردوستانه، امداد و نجات دریایی افزود: این آمادگی وجود دارد تا مرزبانان دو کشور در آینده رزمایش و تمرین‌های مشترک دریایی برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »