... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - 11:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

قطر: اسرائیل و حماس بر سر تمدید دو روزه آتش بس، توافق کردند

حماس : توافقی با برادران در قطر و مصر برای تمدید آتش‌بس موقت بشردوستانه برای دو روز دیگر با همان شرایط آتش‌بس قبلی صورت گرفته است.

سیاست شرق _ میانجی قطری، شامگاه دوشنبه ۲۷ نوامبر (۶ آذر) اعلام کرد میان نیروهای اسرائیلی و حماس در غزه، بر سر تمدید توقف درگیری‌ها به مدت دو روز دیگر، توافق حاصل شده است.

به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه قطر در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: توافقی برای تمدید آتش‌بس موقت بشردوستانه برای دو روز دیگر در نوار غزه حاصل شده است.

حماس همچنین اعلام کرد با قطر و مصر که مذاکرات غیرمستقیم میان دو طرف را تسهیل می‌کنند، با تمدید دو روزه آتش‌بس موافقت کرده است. مقامات رسمی اسرائیلی هنوز ابراز نظر نکرده‌اند.

یکی از مقامات حماس در تماس تلفنی با رویترز گفت: توافقی با برادران در قطر و مصر برای تمدید آتش‌بس موقت بشردوستانه برای دو روز دیگر با همان شرایط آتش‌بس قبلی صورت گرفته است.

در این میان کاخ سفید واشنگتن خبر تمدید دو روزه آتش‌بس را تأیید کرده است.

پیش از این اظهارات، ضیاء رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر، گفته بود که توافقنامه تمدید نزدیک است و شامل آزادی ۲۰ تن از کسانی است که در عملیات طوفان الاقصی، در ۷ اکتبر، از اسراییل به غزه برده شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »