... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 10:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در اعتراض به کشتار مردم در غزه توسط اسرائیل؛

نیویورک تایمز: یک عضو نیروی هوایی آمریکا، مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن خودسوزی کرد

مردی در ویدئو منتشر شده می گفت: "من دیگر در نسل کشی شریک نخواهم بود." من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی شدید هستم.»
عضو نیروی هوایی آمریکا که در مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن،در اعتراض به کشتار غیر نظامیان در نوار غزه توسط اسرائیل، اقدام به خودسوزی کرد./ یکشنبه /۲۶ فوریه

سیاست شرق _ مردی که در مقابل سفارت اسرائیل در واشینگتن، اقدام به خودسوزی کرده بود و از آن فیلمبرداری و پخش زنده داشت، با جراحات خطرناک به بیمارستان منتقل شد. نیروی هوایی آمریکا تایید کرد که او یک خلبان فعال بوده است.

به نقل از نیویورک تایمز، به گفته اداره پلیس متروپولیتن، مردی بعدازظهر یکشنبه در مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن خودسوزی کرد. آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یکشنبه شب تایید کرد که این مرد یک عضو فعال نیروی هوایی بوده است.

ویتو ماگیولو، سخنگوی آتش نشانی شهر، گفت که افسران سرویس مخفی آمریکا آتش بیرون سفارت را در شمال غربی واشنگتن، حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر، خاموش کردند. این مرد با جراحات شدید به نزدیک ترین بیمارستان شد، ولی حالش وخیم است.

بنا به همین گزارش، به نظر می‌رسد این مرد از اعتراض فیلمبرداری کرده و آن را در شبکه اجتماعی پخش کرده است .

 نیویورک تایمز نتوانست تایید کند که چه کسی پشت حسابی که این ویدئو را منتشر کرده است، بوده است، اما این ویدئو مردی را نشان می دهد که به سمت سفارت اسرائیل در واشنگتن می رود.

این مردی، قبل از خودسوزی در این ویدئو گفت: “من دیگر در نسل کشی شریک نخواهم بود.” من در آستانه انجام یک اقدام اعتراضی شدید هستم.»

فردی که خودسوزی نمود، جلوی درهای سفارت اسرائیل ایستاده بود، تلفنش را گذاشت تا از خود و مایعی شفاف در یک بطری فلزی فیلم بگیرد. سپس در حالی که فریاد می زد «فلسطین را آزاد کن!» خود را آتش زد. تا اینکه روی زمین افتاد.

این فیلم نشان می‌دهد که ماموران کمی قبل از شعله‌ور شدن آتش به او نزدیک می‌شوند. سپس ماموران برای خاموش کردن شعله های آتش بیش از یک دقیقه تلاش کردند.

این ویدیو بعد از ظهر یکشنبه از شبکه های اجتماعی حذف شد. این تنها ویدئویی بود که به حساب کاربری ارسال شده بود که پرچم فلسطین را به عنوان تصویر سرصفحه آن داشت.

این ویدئو، مردی که از نامی استفاده می کرد که با پروفایل لینکدین متعلق به یک افسر نیروی هوایی فعال مستقر در تگزاس است، مطابقت داشت.

به گفته مقامات اسرائیلی، از زمانی که اسرائیل عملیات خود را در غزه پس از حملات ۷ اکتبر حماس که منجر به کشته شدن دست کم ۱۲۰۰ نفر شد، آغاز کرد، اعتراضات علیه اسرائیل در سراسر جهان، به یک رویداد تقریباً روزانه تبدیل شده است. 

درخواست‌های بین‌المللی برای آتش‌بس بشردوستانه در ماه‌های گذشته با عمیق‌تر شدن بحران انسانی در نوار غزه افزایش یافته است. 

به گفته مقامات وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان در منطقه ویران شده غزه همچنان در حال افزایش است و بیش از ۲۹۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

اعتراضات به اقدامات خشن و کشتار غیر نظامیان، که عمدتا زنان و کودکان هستند، بطور مداوم در مقابل سفارت اسرائیل انجام می شود و گاهی منجر به دستگیری می شود، اما به ندرت به خشونت منجر می شود.

 در ماه دسامبر، یک معترض در مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خودسوزی کرد که به گفته پلیس «احتمالاً یک اقدام شدید اعتراضی سیاسی» بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »