... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 5:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

خبر وزارت دفاع، درباره خرید جنگنده «سوخو۳۵» و بالگرد «میل۲۸»

سردار فرحی: در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک۱۳۰، جنگنده سوخو۳۵ و بالگرد میل۲۸ به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.

سیاست شرق _ تسنیم نوشت: جانشین وزیر دفاع گفت: در حوزه بالگرد ما قابلیتهای خوبی داریم به همین دلیل از لحاظ کمیت در منطقه برترین هستیم اما ارتقای کیفی بالگردها در دستور کار قرار گرفته است.

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قطعی شدن ورود بالگرد هجومی میل۲۸، جنگنده سوخو۳۵ و هواپیمای آموزشی یاک۱۳۰ به سازمان رزم نیروهای مسلح خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک۱۳۰، جنگنده سوخو۳۵ و بالگرد میل۲۸ به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.

سردار فرحی ادامه داد: سال گذشته نظام نوآوری دفاعی توسط وزیر دفاع ابلاغ شد و این ابلاغ خیلی اثربخش بود اما به این معنا نیست که ما در همه حوزه‌ها به بالاترین فناوری رسیده‌ایم، در برخی حوزه‌ها جزو چند کشور برتر هستیم و در برخی حوزه‌ها مسیر بلوغ را طی می‌کنیم، در این مسیر باید برای تکمیل توان دفاعی علاوه بر توسعه توانمندی‌های درون‌زا از راه‌های میانبر نیز استفاده کنیم که یکی از این حوزه‌ها، حوزه فناوری هوایی است.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: در حوزه بالگرد ما قابلیتهای خوبی داریم به همین دلیل از لحاظ کمیت در منطقه برترین هستیم اما ارتقای کیفی بالگردها در دستور کار قرار گرفته است. در این حوزه ده‌ها پروژه تعریف شده است که برخی از آنها مانند پرواز در شب،‌ ارتقای سامانه‌های اویونیک و سامانه‌های موشکی انجام شده است. امروز شرکت پنها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپترهای ایران) با وضعیت سی سال گذشته خود بسیار متفاوت است و فکر می‌کنم نیروهای مسلح از فرآیندی که در این مجموعه طی می‌شود، راضی هستند.

۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ «ایگور لویتین» دستیار ویژه رییس جمهور روسیه در دیدار با «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور کشورمان از آمادگی شرکت‌های روسی برای «تولید مشترک بالگرد» با ایران خبر داد.

پیش از این هم امیر مجتبی روحانی مدیرعامل پنها (پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران) از تبدیل شدن ایران به قطب منطقه‌ای تعمیر بالگردهای شرقی خبر داده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »