... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - 10:52 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر امیرعبداللهیان به روسیه

امیر عبداللهیان: یکی از اهداف اصلی سفرم به روسیه کمک به پایان وضعیت اوکراین است و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات افغانستان هم با آقای لاوروف رایزنی خواهیم داشت.

سیاست شرق _ «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در صدر یک هیأت بلندپایه سیاسی، تهران را به مقصد مسکو ترک‌ کرد.

وزیر امور خارجه ایران، پیش از پرواز و در فرودگاه به پرسش خبرنگاران درباره سفر به روسیه پاسخ داد و گفت: یکی از اهداف اصلی سفرم به روسیه کمک به پایان وضعیت اوکراین است و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات افغانستان هم با آقای لاوروف رایزنی خواهیم داشت.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته وزیر امور خارجه در جریان این سفر ملاقات‌هایی با همتای روسی خود و دیگر مقامات روسی خواهد داشت.

پیش از این دولت روسیه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود که وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه در مسکو با وزیر خارجه ایران گفتگو خواهد کرد و طرفین در مورد وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران، وضعیت اوکراین، سوریه، قفقاز، افغانستان و دیگر همکاری های دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

براساس این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره پروژه‌های مشترک فدراسیون روسیه و ایران در زمینه انرژی و حمل ‌و نقل گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »