... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - 8:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
با وجود مرگ بیش از ۱٠ هزار زن و کودک فلسطینی در حملات اسراییل به غزه؛

نتانیاهو: اسراییل، به قوانین جنگ پایبند است!

نخست وزیر اسرائیل، بدون اشاره به بیش از ۱٠ هزار، زن و کودک کشته شده توسط اسرائیل در غزه گفت "اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد."

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل می گوید که، اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۸ نوامبر (۷ آذرماه) در روزنامه‌های آلمانی “بیلد”، “ولت” و همچنین “پولیتیکو” منتشر شد، با رد انتقادات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا از نحوه انجام جنگ توسط اسرائیل و تعداد زیاد غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه، این اظهارات را “کاملاً غیرقابل قبول” خواند.

نخست وزیر اسرائیل، بدون اشاره به بیش از ۱٠ هزار، زن و کودک کشته شده توسط اسرائیل در غزه گفت “اسرائیل به قوانین جنگ پایبند است و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد.” او اشاره ای به علت و عامل مرگ بیش از ۱٠ هزار زن و کودک کشته شده در غزه نکرد.

نتانیاهو، در این مصاحبه، حتی مدعی شد مرگ هر غیرنظامی یک “تراژدی” است.

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که هر کس قادر به تمایز میان حمله هدفمند به غیرنظامیان و “اقدامات نظامی مشروع اسرائیل” نباشد، “هرگونه قطب‌نمای اخلاقی خود را از دست داده است”.

او افزود، اسرائیل چاره‌ای جز نابودی حماس ندارد. اما حتی پس از آن، به گفته وی، اسرائیل در برعهده گرفتن “مسئولیت نظامی” در نوار غزه در “اولویت” است.

نخست وزیر اسرائیل همچنین گفت که اسرائیل پس از پایان وقفه توافق شده فعلی در نبردها، عملیات علیه حماس را از سر خواهد گرفت.

این در حالی است که، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در ۶ نوامبر اعلام کرد  که “غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است”. در حالی که اظهارات او توجه رسانه ها را به خود جلب کرد، آنها به نوعی هنوز واقعیت را برای کودکان فلسطینی دست کم می گرفتند.

در غزه، نیروهای اسرائیلی کودکان فلسطینی را با سرعتی غیرقابل درک، می‌کشند. طی ۴۰ روز گذشته، نیروهای اسرائیلی بیش از ۵۰۰۰ کودک را در غزه به قتل رسانده اند و ۱۸۰۰ کودک دیگر در زیر آوار ساختمان های ویران شده مفقود شده اند که اکثر آنها گمان می رود مرده باشند. یعنی بیش از ۶۸۰۰ کودک فلسطینی در یک دوره ۴۰ روزه کشته شدند. این رقم روزانه بیش از ۱۷۰ کودک کشته می شود.

بر اساس گزارش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه، در سال ۲۰۲۲، ۲۹۸۵ ​​کودک در ۲۴ کشور، در سال ۲۰۲۱ نیز ۲۵۱۵ کودک و در سال ۲۰۲۰، در ۲۲ کشور، ۲۶۷۴ کودک کشته شده‌اند.

پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، توسط گروههای فلسطینی(حماس و جهاد اسلامی) و کشته شدن بیش از ۱۴۰۰ تن، اسراییل، حملات گسترده و مرگباری را علیه نوار غزه انجام داد، که در این بین بیش از ۱۶ هزار کشته و ۳۵ هزار مجروح، داشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »