... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - 8:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی، در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در دبی، شرکت نکرد

خوش چشم: عدم حضور رئیس جمهور در این نشست در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ به امارات و حضورش در این کنفرانس است.

سیاست شرق _ در حالی که چندی است رسانه‌ها از سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران، به امارات عربی متحده، برای شرکت در اجلاس آب و هوایی در دبی خبر می‌دهند، ولی امروز (پنجشنبه) نهم آذر ماه و در نخستین روز این نشست، ناگهان اعلام شد که رئیس جمهور در این کنفرانس شرکت نکرده و وزیر نیرو در کنفرانس آب و هوایی «COP28» شرکت می‌کند. 

در همین خصوص تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل و امور راهبردی «سید مصطفی خوش‌چشم» در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که «عدم حضور رئیس جمهور در این نشست در اعتراض به سفر رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ به امارات و حضورش در این کنفرانس است».

سفر رئیس رژیم صهیونیستی بعد از دو ماه از نسل‌کشی در غزه و شهادت بیش از ۱۵ هزار نفر توسط صهیونیست‌ها آن هم به یکی از کشورهای مسلمان منطقه صورت می‌گیرد.

در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنجشنبه) امیرعبداللهیان و همتای اماراتی نیز به دعوت به عمل آمده از رئیسی توسط رئیس امارات اشاره شد و حسین امیرعبداللهیان حضور مقامات رژیم صهیونیستی در این کشور را با توجه به جنایات اخیر این رژیم در خور تأمل جدی خواند.

کنفرانس آب و هوایی «COP۲۸» در حالی از امروز (پنجشنبه) ۳۰ نوامبر در شهر دبی آغاز و تا ۱۲ دسامبر ادامه خواهد یافت که روزنامه جروزالم پست با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ اعلام کرد که او قصد دارد از فرصت حضورش در این نشست استفاده و در دیدارهایش با مقامات حاضر موضع اسرائیل را تقویت و زمینه آزادی اسرای اسرائیلی را فراهم کند.

کاپ ۲۸ بیست‌ و هشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌ کننده» است و اعضای شرکت‌کننده در آن از امضاکنندگان کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ میلادی هستند. پیش از این اعلام شده بود که بیش از ۲۰۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند و براساس آخرین آمار ۱۴۰ نفر از سران کشورهای مختلف در این نشست حضور می‌یابند. 

وزیر خارجه امارات عربی متحده شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان خرداد سال جاری در حاشیه نشست دوستان بریکس در «کیپ تاون» آفریقای جنوبی و در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری این نشست در سطح روسای کشورها از رئیس جمهور اسلامی ایران دعوت کرده بود. در همان زمان نیز خبری مبنی بر دعوت رئیس امارات عربی متحده محمد بن زاید از اسحاق هرتزوگ و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در اجلاس آب و هوایی در دبی منتشر شده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »