... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - 11:36 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ/ وزیر نفت عربستان: کاهش تولید نفت، می تواند ادامه یابد

اوپک و اوپک پلاس، روز پنج‌شنبه به رهبری عربستان سعودی با کاهش داوطلبانه تولید به میزان ۲.۲ بشکه در روز برای سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ موافقت کرد.

سیاست شرق _ قیمت نفت، روز سه‌شنبه، ۱۴ أذر، در بحبوحه افزایش تردید‌ها درباره تصمیم احتمالی اوپک‌پلاس، مبنی بر کاهش تولید و همچنین تداوم تنش‌ها در خاورمیانه، ثابت ماند.

به نقل بلومبرگ، عبد‌العزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز دوشنبه ۱۳ آذر، گفت که کاهش تولید نفت اوپک پلاس «حتما» می‌تواند در صورت نیاز  پس از سه‌ماه نخست سال نیز ادامه یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه متحدان آن از جمله روسیه که اوپک پلاس نامیده می‌شود، روز پنج‌شنبه به رهبری عربستان سعودی با کاهش داوطلبانه تولید به میزان ۲.۲ بشکه در روز برای سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴ موافقت کرد.

با این حال، دست‌کم ۱.۳ میلیون بشکه در روز از این کاهش‌ها در نتیجه گسترش محدودیت‌های داوطلبانه‌ای بود که عربستان و روسیه پیش از این اعمال کرده بودند.

قیمت نفت برنت در معاملات آتی با ۱۳ سنت افزایش به ۷۸.۱۶ دلار و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (West Texas Intermediate) با ۱۸ سنت افزایش به ۷۳.۲۲ دلار به ازای هر بشکه رسید.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »