... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - 0:48 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر نفت: به جایگاههای سوخت کشور، حمله سایبری شده است

به محض حمله سایبری به جایگاه‌ها، تیم ستاد بحران در شرکت پالایش و پخش شکل گرفت و اقدامات برای فعال کردن پمپ بنزین‌ها انجام شد.

سیاست شرق _ جواد اوجی وزیر نفت، بعد از ظهر دوشنبه، در بازدید از جایگاه سوخت «بهار شیراز» در تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت کشور اظهار کرد: به محض حمله سایبری به جایگاه‌ها، تیم ستاد بحران در شرکت پالایش و پخش شکل گرفت و اقدامات برای فعال کردن پمپ بنزین‌ها انجام شد، خوشبختانه تجربه سال ۱۴۰۰ و حمله سایبری به جایگاه سوخت به ما برای مدیریت این بحران کمک می‌کند.

وزیر نفت تأکید کرد: سهمیه بنزین شهروندان محفوظ است و افزایش قیمت بنزین شایعه‌ای بیش نیست.

اوجی گفت: صهیونیست‌ها در جبهه نبرد شکست خورده‌اند و حال می‌خواهند با حمله سایبری به مردم ایران آسیب بزنند، اما خادمان ملت این توطئه را نیز خنثی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در حال بررسی هستیم تا ابعاد فنی این موضوع مشخص شده و به صورت دقیق اطلاع‌رسانی شود.

در همین رابطه، جلیل سالاری معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز چالشی را در مسیر کارت خوان‌های برخی از جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور داشتیم که طبق پیگیری‌های ما ۶۰ درصد جایگاه را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: ما از تجربه گذشته استفاده کردیم و برای اینکه اخلال ایجاد نشود فرایند ارتباط را با جایگاه‌هایی که دچار مشکل شده بودند قطع کردیم.

سالاری تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های فنی که هم اکنون به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا سوخت رسانی را به صورت دستی فعال کنند سعی داریم تا ساعات آینده همه مجاری عرضه را فعال کنیم.

به گفته این مقام مسؤول سیستم سوخت رسانی به صورت آفلاین است و هیچ گونه مشکلی در سهمیه سوخت کارت‌ها ایجاد نمی‌شود و به محض برطرف شدن مشکل دوباره سهمیه‌ها برقرار خواهد شد.

وی از مردم در خواست کرد تا کمتر به جایگاه‌ها مراجعه کنند تا مشکل برطرف شود.

سالاری خاطرنشان کرد: هم اکنون روی مشکل تمرکز داریم و سعی داریم جایگاه‌هایی که بیشترین متقاضی را دارند فعال کنیم تا عرضه سوخت متوقف نشود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »