... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۷ دی ۱۴۰۲ - 0:51 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

انتقاد شدید محمود عباس از آمریکا

عباس: اگر دولت آمریکا می‌خواست، می‌توانست اسرائیل را متقاعد کند که به جنگ پایان دهد؛ و همه چیزهایی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد با حمایت ایالات متحده صورت می‌گیرد.

سیاست شرق _ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری، آمریکا را مسئول ادامه جنگ غزه دانسته و گفته است: «هر زمان که جهان، شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی می‌خواهند جنگ را متوقف کنند، آمریکا وتو می‌کند و از پایان دادن به جنگ سرباز می‌زند.»

به نقل از دویچه وله، محمود عباس افزود، اگر دولت آمریکا می‌خواست، می‌توانست اسرائیل را متقاعد کند که به جنگ پایان دهد؛ و همه چیزهایی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد با حمایت ایالات متحده صورت می‌گیرد.

عباس همچنان نسبت به گسترش جنگ به کرانه باختری هشدار داد و گفت: «وضعیت در کرانه باختری هر لحظه ممکن است منفجر شود.» از نظر او، هدف اسرائیل این است که در نهایت همه فلسطینی‌ها را از غزه و کرانه باختری بیرون کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری گفت: «مردم ما هرگز چنین جنگی را تجربه نکرده‌اند، حتی در فاجعه “نکبت” ۱۹۴۸ هم چنین تجربه‌ای نداشته‌اند.»

واژه عربی “نکبة” (فاجعه) به اولین جنگ کشورهای عربی علیه اسرائیل در سال ۱۹۴۸ اشاره دارد که به شکست اعراب و آوارگی بیش از ۷۰۰هزار نفر انجامید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »