... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 6:17 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: آمریکا نسبت به اظهارات وزرای اسرائیلی، درباره اخراج فلسطینیان از غزه، هشدار داد

کاخ سفید : ما صریح گفته‌ایم که غزه سرزمین فلسطینی‌هاست و سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند، در حالی که حماس دیگر کنترل آینده‌اش را در دست ندارد

سیاست شرق _ وزارت امور خارجه آمریکا، اظهارات اخیر بزالل اسموتریچ و ایتامار بن گویر وزرای افراطی رژیم صهیونیستی، مبنی بر اسکان مجدد فلسطینیان در خارج از غزه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و این لفاظی ها را “تحریک آمیز و غیرمسئولانه” خواند.

به نقل از رویترز، اظهارات وزیران کابینه راستگرای بنیامین نتانیاهو،  بیشتر موجب واکنش کشورهای عربی، مبنی بر اینکه اسرائیل می خواهد فلسطینی ها را از سرزمینی که در آن زندگی می کنند و خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطینی در آن هستند، بیرون برانند، و تکرار سلب مالکیت گسترده فلسطینی ها از سرزمین های خود، از زمان ایجاد اسرائیل در سال ۱۹۴۸ است.

اسموتریچ، وزیر دارایی، یکی از شخصیت‌های ارشد ائتلاف راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه از ساکنان فلسطینی غزه خواست تا منطقه محاصره‌شده را ترک کنند. بن گویر وزیر امنیت ملی نیز گفت که جنگ غزه فرصتی برای تمرکز بر تشویق مهاجرت ساکنان غزه و اسکان آنها در سرزمین های دیگر است.

نقل قول های کلیدی

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: “این لفاظی‌ها تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه است. دولت اسرائیل، از جمله نخست‌وزیر، مکرراً و به طور مداوم به ما گفته‌اند که چنین اظهاراتی منعکس‌کننده سیاست دولت اسرائیل نیست.” چنین اظهاراتی باید «فوراً متوقف شود».

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: ما صریح گفته‌ایم که غزه سرزمین فلسطینی‌هاست و سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند، در حالی که حماس دیگر کنترل آینده‌اش را در دست ندارد.»

متن نوشته

حزب راستگرای تندرو صهیونیسم مذهبی اسموتریچ از حمایت جامعه شهرک نشینان اسرائیلی برخوردار است و به نتانیاهو کمک کرد تا اکثریت مورد نیاز خود را برای ششمین بار، یک سال پیش به دست آورده دولت تشکیل دهد.

پیش از این نیز، بن گویر اظهاراتی علیه ساکنین مردم غزه داشت که با واکنش دولت آمریکا مواجه شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »