... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 1:45 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حمله موشکی به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی، یک کشتی آمریکا را با موشک‌های دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده و اصابت موشک دقیق و مستقیم بوده است.
منبع: بلومبرگ

سیاست شرق _ سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی، یک کشتی آمریکا را با موشک‌های دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده و اصابت موشک دقیق و مستقیم بوده است.

نقل از المیادین، یحیی سریع گفت که نیروهای مسلح یمن همه کشتی‌ها و ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس را که در حمله اخیر مشارکت داشتند، اهداف متخاصم و جزو بانک اهداف خود می‌داند.

سریع تاکید کرد که پاسخ نیروهای مسلح یمن به حمله‌های اخیر این دو کشور متجاوز در راه است و هر حمله‌ای بدون عواقب و پاسخ باقی نخواهد ماند.

این مقام ارشد یمنی تصریح کرد: «تا پایان تجاوز و رفع محاصره از نوار غزه، به اجرای عملیات خود ادامه خواهیم داد و مصمم به ممانعت از کشتیرانی «اسرائیل» در دریای عرب و سرخ هستیم.»

پیشتر، یک مقام نظامی یمنی اعلام کرد: ارتش یمن یک کشتی را در دریای سرخ که به سمت «اسرائیل» در حرکت بود، هدف قرار دادند.

این منبع نظامی یمنی خاطرنشان کرد: نیروهای یمنی پس از آن کشتی را هدف قرار دادند که به هشدارهای ارسالی به آن توجهی نکرد.

در همین ارتباط، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گفت: «حوثی‌ها یک موشک بالستیک به سمت یک کشتی باری آمریکایی با پرچم جزایر مارشال پرتاب کردند که به آن اصابت کرد».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »