... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 7:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: گمانه زنی های گروه ۷، برای مصادره ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه

کشورهای G7 در حال بحث در مورد مصادره دارایی های مسدود شده روسیه هستند، اگرچه برخی از اعضای G7 در مورد سابقه، مکانیسم و ​​تأثیر بالقوه اتخاذ چنین اقدامی علیه دارایی های بانک مرکزی روسیه نگران هستند.

سیاست شرق _ مقامات غربی روز چهارشنبه در داووس گفتند که از ایده مصادره ۳۰۰ میلیارد دلاری دارایی های روسیه برای کمک به اوکراین استقبال می کنند، اما هشدار دادند که مسائلی در جزئیات حقوقی آن وجود دارد.

به نقل از رویترز، مقامات غربی می گویند، حتی اگر این کار قابل انجام باشد، این برای کیف نوش دارویی نخواهد بود.

پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲، نیروهای خود را وارد خاک اوکراین نمود و از جدایی طلبان شرق این کشور حمایت کرد، ایالات متحده و متحدانش معاملات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع کردند و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه در غرب را مسدود کردند.

کشورهای G7 در حال بحث در مورد مصادره دارایی های مسدود شده روسیه هستند، اگرچه برخی از اعضای G7 در مورد سابقه، مکانیسم و ​​تأثیر بالقوه اتخاذ چنین اقدامی علیه دارایی های بانک مرکزی روسیه نگران هستند.

پنی پریتزکر، نماینده ویژه ایالات متحده برای بهبود اقتصادی اوکراین، روز دوشنبه گفت: “اولین چیزی که می دانید این است که تعداد زیادی وکلا باید درگیر این موضوع شوند. هیچ تصمیمی گرفته نشده است.”

وی افزود: ” اگر تصمیمی گرفته شود، در نهایت جمعی خواهد بود. این تصور نادرست است که فکر کنیم این یک اثر نوش دارویی خواهد بود. تلاش واقعی در حال انجام است، اما ما با نتیجه گیری فاصله داریم.”

هشدار روسیه

بنا به همین گزارش، روسیه که در داووس نماینده ای نداشت، هشدار داده است که مصادره این دارایی ها، مغایر با اصول بازار آزاد است. کرملین هشدار داده است که در پاسخ به چنین اقدامی، دارایی های آمریکا، اروپا و دیگر کشورها را مصادره خواهد کرد.

مکانیزم شفافی مورد نیاز است

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، سال گذشته نگرانی خود را در مورد موانع قانونی قابل توجهی برای مصادره دارایی های مسدود شده روسیه ابراز کرد، اما اخیراً این ایده را در یک محیط سخت گیرانه تر مورد بررسی قرار داده است.

یکی دیگر از نگرانی‌های برخی مقامات ارشد غربی این است که مصادره دارایی‌های روسیه سرمایه‌گذاری شده در اوراق قرضه دولتی به یورو، دلار آمریکا و پوند انگلیس می‌تواند تمایل بانک‌های مرکزی برای ذخیره‌سازی ذخایر در یکدیگر را تضعیف کند.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک به رویترز گفت که با مصادره دارایی های مسدود شده مخالف نیست، اما باید مکانیزم روشنی وجود داشته باشد.

دی کرو گفت: “ما به مصادره دارایی ها,، نه نمی گوییم. اما باید روی مکانیزمی کار کنیم. به عنوان مثال، می توان از آنها به عنوان وثیقه برای جمع آوری سرمایه برای اوکراین استفاده کرد.”

وی گفت: “ما برای گفتگوهای بیشتر آماده هستیم و مایلیم در راه حلی برای یافتن مبنای قانونی برای این انتقالات به اوکراین، بدون بی ثبات کردن سیستم مالی جهانی، مشارکت کنیم.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »