... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 6:39 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رئیسی: جزایر سه‌گانه، جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند

رئیسی: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند.

سیاست شرق _ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، که به استان هرمزگان سفر کرده است، در جمع مردم گفت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز، پنجشنبه، در ادامه برنامه‌های دومین سفر خود به استان هرمزگان، با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این استان، تصریح کرد: استان هرمزگان از مردمانی پرتلاش، متدین و دلداده به انقلاب برخوردار است که تاریخ پرافتخاری در زمینه ایستادگی در مقابل متجاوزان و نقش‌آفرینی موثر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح مقتدر کشور، که برای منطقه خلیج فارس و همه کشورهای حاشیه آن امنیت‌آفرینی می‌کنند، افزود: نیروهای مسلح ایران هر کجا که باشند امنیت‌آفرین هستند و حضور نیروهای بیگانه در هر منطقه‌ای فقط باعث تهدید و اخلال در امنیت است.

رئیسی با تاکید بر سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان و کشورهای منطقه اظهار داشت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران هستند و همواره بر این مسئله تاکید داشته و داریم. هر کسی در هر کجا سخن دیگری بر زبان یا قلم جاری کرده باید آن را جبران کند، چرا که اسناد قطعی و قابل استناد و سوابق موجود همواره حاکمیت ایران بر این جزایر را تایید و مورد تاکید قرار داده و می‌دهند.

رئیس جمهور در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهل و چند سال گذشته کارهای بسیاری در ایران اسلامی و این استان صورت گرفته و وضعیت شهر و روستاها در هرمزگان متفاوت شده است، گفت: باید قدردان همه کارها و همه کسانی باشیم که برای پیشرفت استان تلاش کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه البته هرمزگان به دلیل محرومیت‌های تاریخی همچنان نیازمند کارهای بیشتری است، خاطرنشان کرد: در سفر اول دولت مردمی به استان مسائل ضروری هرمزگان در زمینه آب، سلامت، گردشگری، صنعت، معدن،‌ کشاورزی و دریا را بررسی و برای رفع آنها تصمیم‌گیری کردیم.

رئیس جمهور گفت: با استفاده از ظرفیت‌های استان گام‌های خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در استان برداشته شده است و امروز بیکاری به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. همچنین در مجموع برای بیش از هزار طرح و پروژه‌ای که در دهه مبارک فجر در استان افتتاح خواهند شد، بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده که طرح‌های سلامت بخش مهمی از این پروژه‌های را شامل می‌شوند و در زمینه بهداشت و درمان گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیسی همچنین با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای رفع تنش آبی در مناطق درگیر مشکل کم‌آبی در استان هرمزگان برداشته شده و البته این اقدامات تا رفع کامل مشکلات آبی استان ادامه خواهد یافت، افزود: مشکل بیکاری استان نیز تا حدود زیادی برطرف شده و تاکید بنده به مدیران استان این است که حتما بومی‌گزینی و استفاده از نیروهای کارآزموده و مجرب استان را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »