... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 1:03 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات هوایی آمریکا به مناطقی در شرق سوریه

روز جمعه، واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که گزینه های مورد بررسی آمریکا شامل اهدافی در سوریه، یمن و عراق است.

سیاست شرق _ پس از چند روز تهدید مقامات آمریکایی و گمانه زنی های مختلف، خبرگزاری ها از آغاز حملات هوایی آمریکا به مناطقی در سوریه خبر می دهند.

به نقل از الجزیره، یک مقام آمریکایی در همین رابطه گفت که ارتش آمریکا از شامگاه جمعه، در واکنش به حمله روز یکشنبه، به پایگاه آمریکا در اردن که منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی و مجروح شدن نزدیک به ۳٠ نفر دیگر شد ، حملاتی را در سوریه آغاز کرد.

گزارش ها حاکی از حمله به حومه شهرهای المیادین و البوکمال، در شرق استان دیرالزور سوریه، در نزدیکی مرز سوریه و عراق دارد.

رسانه‌های سوری از کشته شدن ۳ تن از اعضای گروه‌های نظامی وابسته به نیروهای سوری در حملات هوایی در حومه المیادین خبر دادند، در حالی که رسانه‌های کرد سوریه اعلام کردند که تعداد کشته‌شدگان در نتیجه حملات هوایی به شرق سوریه به ۶ نفر افزایش یافته است.

منابع به الجزیره گفتند که هواپیماهای ناشناس مناطقی را در جنوب شهر المیادین هدف قرار دادند و خاطرنشان کردند که بمباران مناطق حیدریه و الشبلی را شامل می شود.

به نقل از رسانه‌های سوری، ۱۲ نقطه در شهرهای المیادین، البوکمال و اطراف گذرگاه مرزی القائم در شرق سوریه هدف تجاوز آمریکا قرار گرفتند.

این پایگاه، پیش از این نیز بارها مورد حملات متعدد قرار گرفته است.

روز جمعه، واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که گزینه های مورد بررسی آمریکا شامل اهدافی در سوریه، یمن و عراق است.

در این زمینه، NBC به نقل از مقامات آمریکایی تایید کرد که واکنش نظامی به کشتن سربازان ممکن است برای روزها یا هفته ها ادامه یابد.

هم‌زمان ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد در واکنش به حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن، حملات آمریکا در سوریه انجام شده است.

فاکس نیوز به نقل از یک مسئول نظامی نوشت، آمریکا حملاتی را به سوریه از سکوهای متعددی ترتیب داد که گروه‌های مقاومت را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »