... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 11:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بیش از ۵۰ کشته، در خشونت های انتخاباتی پاکستان

بلوچستان بیش از 10 انفجار و حمله راکتی در سراسر استان در خارج از مراکز رای گیری گزارش شد که چهار نفر از جمله دو پرسنل امنیتی را کشته و بیش از ده ها نفر را مجروح کردند.

سیاست شرق _ بیش از ده ها حادثه خشونت آمیز شامل بمب گذاری، پرتاب نارنجک و تیراندازی، در روز های گذشته، در مناطق مختلف پاکستان، قبل از شروع انتخابات و حین آن، حداقل ۵۰ نفر کشته و بیش از ده ها نفر زخمی شدند.

به نقل از وبسایت روزنامه داون پاکستان، بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در حوزه قضایی پاسگاه پلیس کولاچی در دره اسماعیل خان، پنج نفر از پرسنل پلیس کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

مقامات گفتند که یک خودروی پلیس در حال گشت زنی در منطقه قره اسلم کولاچی برای امنیت انتخابات بود که مواد منفجره منفجر شد. یک مقام پلیس گفت: «علاوه بر بمب دست ساز، ستیزه جویان به سمت خودرو شلیک کردند.»

بیش از ۲۰ حادثه خشونت در بلوچستان

در بلوچستان بیش از ۱۰ انفجار و حمله راکتی در سراسر استان در خارج از مراکز رای گیری گزارش شد که چهار نفر از جمله دو پرسنل امنیتی را کشته و بیش از ده ها نفر را مجروح کردند.

یک خودروی حامل کارکنان وظیفه امنیتی برای انتخابات در منطقه لجاه خاران نیز هدف انفجار قرار گرفت که در نتیجه آن دو نفر از کارکنان وظیفه کشته شدند. پنج نفر دیگر مجروح شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

مقامات گفتند که مردان مسلح ساختمان های مختلف از جمله مدارس پسرانه و دخترانه را که به عنوان مرکز رأی گیری استفاده می شد، هدف قرار دادند.

سعید احمد عمرانی، کمیسر مکران به داون گفت: «حداقل ۲۲ انفجار در مناطق مختلف ولسوالی های کچ، پنجگور و گوادر در جریان رای گیری رخ داد .

مردان مسلح ناشناس به شانزده مکان در شهر بندری گوادر حمله کردند و با نارنجک هایی که مراکز رای گیری را هدف قرار دادند. هیچ تلفاتی در این حملات گزارش نشده است.

با این حال، در حومه گوادر، یک بمب دست ساز در نزدیکی خودروی رسمی معاون کمیسر نوید علم منفجر شد. در نتیجه این انفجار دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

تعداد کشته شدگان خانوزی به ۳۰ نفر رسید

در همین حال، شمار تلفات دو انفجار بمب در خانوزی و قله سیف الله به ۳۰ تن رسید، زیرا دو مجروح دیگر که به شدت زخمی شده بودند، روز پنجشنبه در شفاخانه جان باختند.

از سوی دیگر، دولت اسلامی (ولایت پاکستان) مسئولیت هدف قرار دادن دفتر انتخاباتی یک نامزد مستقل در خانوزی را بر عهده گرفته است. این را سخنگوی داعش در پیامی که اواخر شب چهارشنبه منتشر کرد.

جان اچکزی وزیر اطلاعات بلوچستان در گفتگو با داون گفت: «تاکنون ۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند که ۱۸ نفر از خانوزی و ۱۲ نفر از قیلة سیف الله هستند.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »