... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 10:48 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار اژه ای با مقامات عراقی

رئیس جمهور عراق با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی مواضع جهت حفظ امنیت و ثبات دو کشور و منطقه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم تقدیر کرد.

سیاست شرق _ رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، در سفر به عراق با رییس‌جمهور، نخست‌وزیر و سرپرست مجلس نمایندگان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضائی عراق، در صدر یک هیأت عالی‌رتبه قضائی، روز سه شنبه به عراق سفر کرد.

وی در این سفر با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس شورای عالی قضائی و سرپرست مجلس نمایندگان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

المندلاوی: در هفته‌های آینده شاهد قانون‌گذاری برای پایان دادن حضور آمریکایی‌ها در عراق خواهیم بود

وی با تاکید بر اینکه حملات مکرر آمریکا به اماکن و شخصیت‌های عراقی مغایر با قوانین بین‌المللی است ابراز تمایل مجلس نمایندگان عراق بر اجرای تصمیم قبلی خود درباره خروج نیروهای خارجی از عراق خبر داد.

وی با بیان اینکه در دوره آتی شاهد تصویب قانونی برای پایان کامل حضور نظامیان آمریکایی در عراق خواهیم بود، تصریح کرد: عراق کشوری قدرتمند است و نیازی به نیروهای خارجی برای محافظت از خود ندارد.

المندلاوی همچنین از مجالس عربی و اسلامی خواست تا قوانینی را جهت جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن وضع کنند.

سرپرست مجلس نمایندگان عراق همچنین تاکید کرد: قوه مقننه عراق خواستار تقویت روابط با همه کشورهای منطقه و همسایه است؛ ضمن اینکه به همکاری و همگرایی با مقام‌های اجرایی و قضائی عراق با این کشورها اعتقاد دارد و از توافق‌ها و معاهدات بین دو کشور در زمینه همکاری‌های قضائی و حقوقی بین مقام‌های قضائی دو کشور حمایت می‌کند.

تاکید نخست وزیر عراق بر تقویت همکاری‌های قضائی بین عراق و ایران در زمینه مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر

محمد شیاع‌السودانی، نخست وزیر عراق گفت: در دیدار با هیئت عالی قضائی ایران روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه، هماهنگی مشترک در پرونده‌های مختلف و موضوع‌های مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر نقش محوری عراق در پیشبرد گفت‌وگو در منطقه که به شکل سازنده‌ای بر منافع عراق، کشورهای همسایه و ثبات منطقه تأثیر دارد، تاکید شد.

نخست وزیر عراق بر تقویت همکاری‌های قضائی بین عراق و ایران در زمینه مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و ضمن اشاره به وضعیت کنونی غزه و تداوم جنایت‌های وحشیانه مقام‌های اشغالگر علیه غیرنظامیان این منطقه بر ضرورت هماهنگی بین کشورهای جهان اسلام و منطقه برای اعمال فشار جهت توقف جنگ و نجات مردم فلسطین از نسل‌کشی که در معرض آن قرار گرفته‌اند و کمک به آن‌ها در تعیین سرنوشتشان تاکید کرد.

مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم قابل تقدیر است

عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق، امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری بغداد از حجت‌الاسلام المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران و هیئت همراه وی استقبال کرد.

در ابتدای این دیدار پس از آنکه رئیس قوه قضائیه سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران را ابلاغ کرد، رئیس جمهور عراق درودها و آرزوی پیشرفت و آبادانی روزافزون ایران را برای آنان و ملت ایران ابلاغ کرد.

در این دیدار، جمال رشید بر تقویت روابط دوجانبه به نحوی که به تحکیم اشتراکات اجتماعی و مذهبی مردم عراق و ایران و تحکیم راه‌های همکاری بین دو کشور به ویژه در زمینه‌های قضائی و حقوقی کمک کند، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی مواضع جهت حفظ امنیت و ثبات دو کشور و منطقه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم تقدیر کرد.

عبداللطیف جمال رشید همچنین با توجه به تحولات منطقه بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش، اتخاذ گفت‌وگوی سازنده در حل مناقشات و تلاش برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی تاکید کرد؛ وی در این چارچوب بر ضرورت توقف تجاوزات به نوار غزه، امداد رسانی به مردم فلسطین که با زشت‌ترین اشکال تجاوز روبرو هستند و اعطای حقوق کامل مشروع به رنج انسانی آن‌ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »