... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - 9:42 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

روسیه: الکسی ناوالنی، در زندانی در قطب شمال، درگذشت

طبق اعلام مقامات روسیه، وی حین پیاده روی، احساس ناخوشی کرد و تقریباً بلافاصله هوشیاری خود را از دست داد و پس از مدت کوتاهی علیرغم تلاش تیم پزشکی و کارکنان آمبولانس زندان، جان خود را از دست داد.

سیاست شرق _ سرویس زندان های فدرال روسیه اعلام کرد که الکسی ناوالنی ، مشهورترین رهبر اپوزیسیون روسیه، روز جمعه، در زندانی در قطب شمال، جایی که دوران محکومیت طولانی خود را در زندان سپری می کرد، درگذشت.

به نقل از رویترز، ناوالنی، ۴۷ ساله، بیش از یک دهه پیش، رئیس جمهور و برخی مقامات ارشد روسیه را به فساد و زورگویی گسترده متهم کرده بود.

زندانی که ناوانلی در آن قرار داشت، حدود ۱۹۰۰ کیلومتری (۱۲۰۰ مایلی) شمال شرق مسکو و در قطب شمال قرار داشت.

طبق اعلام مقامات روسیه، وی حین پیاده روی، احساس ناخوشی کرد و تقریباً بلافاصله هوشیاری خود را از دست داد و پس از مدت کوتاهی علیرغم تلاش تیم پزشکی و کارکنان آمبولانس زندان، جان خود را از دست داد.

مقامات مسئول می گویند، تلاش ها برای احیای وی با شکست مواجه شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت که ولادیمیر پوتین در مورد مرگ ناوالنی، منتقد سرسخت رئیس جمهور روسیه، مطلع شده است. پوتین در حال حاضر، در حال بازدید از کارخانه ای در چلیابینسک، در کوه های اورال است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که غرب در حال حاضر بدون شواهد پزشکی قانونی به “نتیجه گیری” رسیده است.

در همین رابطه، وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که نتیجه‌گیری‌های غرب درباره مرگ ناوالنی پیش‌داوری است، زیرا برخی از مقامات غربی، کرملین را به قتل وی متهم کردند و بسیاری گفتند که پوتین باید پاسخگو باشد.

وکیل ناوالنی در حال رفتن به زندانی است که ناوالنی در حال گذراندن دوران محکومیتی بود، که او را می بایست بیش از ۷۰ سال در خود نگه می داشت.

ناوالنی در سال ۲۰۲۱ بطور داوطلبانه، از آلمان و پس از طی دوره درمانی خود، به روسیه بازگشت. جایی که آزمایشگاهی غربی از مسموم شدن او با عامل اعصاب خبر داده بودند، اما کرملین تلاش برای کشتن او را رد کرده بود و گفت هیچ مدرکی وجود ندارد که او با یک عامل اعصاب مسموم شده است. مسکو، ناوانلی را متهم به همکاری و جاسوسی برای سیا، نموده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »