... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - 1:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

عذرخواهی فرماندار نیویورک، پس از توجیه اقدامات اسرائیل در غزه

هوچول: از "استفاده از تشبیه نامناسبی که اکنون متوجه شده ام، می تواند برای اعضای جامعه ما آسیب زا باشد" پشیمان است و برای "انتخاب ضعیف کلمات خود" عذرخواهی کرد.

سیاست شرق _ کتی هوچول، فرماندار نیویورک، به خاطر اظهاراتی که در یک مراسم بشردوستانه یهودیان در شهر نیویورک بیان کرد که بیان کننده «توجیه اسرائیل برای نابودی غزه پس از عملیات ۷ اکتبر حماس بود»، عذرخواهی کرد.

به نقل از رویترز، هوچول همچنین، در بخشی دیگر از سخنرانی خود در روز پنجشنبه در مراسمی برای اتحادیه یهودیان متحد نیویورک گفت: “اگر روزی کانادا به بوفالو حمله کرد، متاسفم دوستان من، روز بعد” دیگر کانادا وجود نخواهد داشت”.”

وی گفته بود: یک واکنش طبیعی است. شما حق دارید از خود دفاع کنید و مطمئن شوید که دیگر هرگز چنین نخواهد شد. و این حق اسرائیل است.”

در بیانیه ای که او بعد از سخنانش منتشر نمود، او گفت که از “استفاده از تشبیه نامناسبی که اکنون متوجه شده ام، می تواند برای اعضای جامعه ما آسیب زا باشد” پشیمان است و برای “انتخاب ضعیف کلمات خود” عذرخواهی کرد.

فرماندار نیویورک افزود: در حالی که من در حمایت خود از حق دفاع از خود اسرائیل صریح بوده‌ام، همچنین بارها گفته‌ام و همچنان معتقدم که، باید از تلفات غیرنظامیان فلسطینی جلوگیری کرد و کمک‌های بشردوستانه بیشتری باید به مردم غزه ارسال شود.

پس از حمله ۷ اکتبر حماس به اسراییل که منجر به مرگ۱۲۰۰ نفر گردید ، نوار غزه با حملات سنگین ارتش اسرائیل مواجه شد و تاکنون بیش از ۲۹۰۰۰ فلسطینی که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، جان باخته اند.

اقدام نظامی و حملات بعدی اسرائیل بسیاری از مناطق پرجمعیت را با خاک یکسان کرده و تقریباً تمام جمعیت آن را آواره کرده است.بحران انسانی جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه را در آستانه قحطی قرار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »