... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - 0:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بورل: اسرائیل، در مقابل جنبش فتح، به حماس کمک می کرد

بورل: او افزود: «این یک واقعیت غیرقابل انکار است که اسرائیل روی انشقاق میان فلسطینیان و ایجاد نیرویی برای مخالفت با فتح سرمایه‌گذاری کرده است.

سیاست شرق _ جوزپ بورل، بار دیگر مدعی شد که اسرائيل، برای مقابله با جنبش فتح و دولت خودگردان فلسطینی، به حماس کمک می کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۷ اسفند، ادعای خود را مبنی بر کمک اسرائیل برای ایجاد حماس، تکرار کرد.

بورل در پاسخ به پرسش‌هایی درباره این ادعا که او در ماه گذشته میلادی طرح کرده بود، مجددا گفت که اسرائیل این گروه اسلام‌گرا را “ایجاد” و “حمایت مالی” کرده است. این سخنان در بحبوحه جنگ غزه و در حالی بیان می‌شود که اسرائيل درگیر جنگی سنگین علیه حماس است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی در یک انستیتوی تجاری در مادرید گفت: «من نمی گویم که (اسرائیل) با ارسال چک، حماس را تامین مالی کرده است، اما به حماس به عنوان رقیبی برای سازمان فتح، امکان توسعه خود را داده است.»

او افزود: «این یک واقعیت غیرقابل انکار است که اسرائیل روی انشقاق میان فلسطینیان و ایجاد نیرویی برای مخالفت با فتح سرمایه‌گذاری کرده است.»

بورل روز ۱۹ ژانویه(۲۹ دی) گذشته در سخنانی گفته بود که “دولت اسرائیل برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطینی به حماس پول داده است و برای دسترسی کمک ها به حماس از سوی برخی کشورها، ممانعت نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »