... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 1:35 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حداد عادل: خط قرمزشانا، مخالف نبودن نامزدها با دولت است

حداد عادل: خط قرمز ما در انتخاب افراد، یکی مخالف دولت نبودن است. ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند.

سیاست شرق _ غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا)، عصر روز سه شنبه، ( ۸ اسفند) به خبرگزاری تسنیم گفت: خط قرمز شانا، مخالف نبودن نامزدها با دولت است.

وی در ادامه تاکید کرد: خط قرمز ما در انتخاب افراد، یکی مخالف دولت نبودن است. ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند.

وی در ادامه گفت: در عین اینکه نقد و بررسی در لوایح وظیفه مجلس است ولی مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد و بلکه مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: خط قرمز دوم این است که مجلسی می‌خواهیم که بین نمایندگان آن وفاق و همدلی باشد و تضاد و مخالفتی با اصول کل مجلس وجود نداشته باشد.

حداد عادل گفت: تفکر ما در شورای ائتلاف مبتنی بر سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت است. ما معیارهای ارزیابی را بر همین اصول اصلی انقلاب قرار دادیم و انقلاب اسلامی را هم مبتنی بر این سه اصل می‌دانیم.

وی اضافه کرد: این به معنای مجبور بودن مردم به رأی دادن نیست. مردم آزادند و انتخاب با مردم و این حق مردم است. ما هم از حدود شش ماه پیش یعنی از اواخر شهریورماه فعالیت انتخاباتی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و در سراسر کشور کارگروه‌های انتخاباتی را تشکیل دادیم و سازوکار ثبت‌نام و مراحل بعدی را به استان‌ها ابلاغ کردیم.

حداد عادل تصریح کرد: ما ۲۰ نفر را از اواخر هفته گذشته نهایی کردیم و چند روز صرف نهایی کردن فهرست شد و دوستان پایداری هم ۸ نفر را به ما اعلام کردند و بالاخره این فهرست به این کیفیت منتشر شد که ترکیبی از نامزدهای ما و ۸ نفر از آقایان پایداری است و دو نفر هم از شهرری و اسلامشهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: پافشاری بر اصول انقلاب و تلاش برای تحقق سیاست های کلی مقام معظم رهبری هدف ما در مجلس است. مجلس مطلوب از نظر ما یک مجلس انقلابی است که رهبر انقلاب عنوان آن را بر مجلس یازدهم دادند و امیدواریم مجلس دوازدهم هم بتواند در ادامه مسیر مجلس یازدهم موفق باشد‌.

وی در پاسخ به سوال “خبرنگار ژاپن” درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: درباره میزان مشارکت، اظهارنظر قطعی نمی‌توان کرد. من خودم احتمال می‌دهم که میزان مشارکت در حد قابل قبول باشد، البته تصدیق می‌کنیم به دلیل تحریم‌های طولانی و به قول آمریکایی‌ها که البته ژاپنی‌ها آمریکایی‌ها را بهتر از ما می‌شناسند،  فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها بیش از ۱۲ سال بر ملت ایران تحمیل شده، درصدی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و بیکاری در رأی دادن شرکت نکنند.ما این را می‌دانیم ولی تصور می‌کنم انتخابات خوبی با مشارکت قابل قبول داشته باشیم.

وی اظهار داشت: همه ما در درجه اول باید تلاش کنیم انتخابات با مشارکت بالا، سلامت، امنیت و انتخابات رقابتی به معنای واقعی باشد و مجلسی باشد که از انقلاب و جمهوریت سلامی دفاع کرده و درخدمت مردم باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »