... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 5:05 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

برزیل، پادشاه گوشت جهان

موسسه جغرافیا و آمار برزیل گفت کشتار گاو در برزیل که حدود یک چهارم تجارت جهانی گوشت گاو را در اختیار دارد، تقریباً ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۳ و در ادامه سال ۲۰۲۲ رشد کرد و به ۳۴.۰۶ میلیون راس رسید.
این تصویر از یک کارگر در حال چیدن گاوهای ذبح شده در اتاق انجماد، در کشتارگاه گروه Marfrig در پرومیسائو، ۵۰۰ کیلومتری شمال غربی سائوپائولو، گرفته شده در ۷ اکتبر ۲۰۱۱، تنها برای اهداف گرافیکی استفاده می شود. (رویترز/پائولو ویتاکر)

سیاست شرق _بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۳ که روز پنجشنبه توسط اداره سرشماری ملی منتشر شد، شرکت‌های گوشت برزیل حجم بی‌سابقه‌ای از مرغ و گراز را پردازش کردند و دومین سطح کشتار گاو در تاریخ را ثبت کردند.

به نقل از رویترز، داده‌های تازه آژانس آمار IBGE تأیید می‌کند که این کشور آمریکای جنوبی، که بزرگ‌ترین تامین‌کننده گوشت گاو و مرغ و چهارمین صادرکننده بزرگ گوشت خوک در جهان است،که موقعیت خوبی برای حفظ یا گسترش سهم خود از تجارت جهانی گوشت دارد.

داده‌های آماری مؤسسه جغرافیا و آمار برزیل (IBGE) نشان می‌دهد، رکوردهای کشتار (مرغ و گاو) برزیل، آن را به پادشاه جهانی گوشت تبدیل کرده است.

شرکت‌های گوشت برزیلی به صدها مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند که چین و خاورمیانه از جمله مقاصد اصلی صادرات گوشت برای تولید غلات و گوشت هستند. موسسه جغرافیا و آمار برزیل گفت کشتار گاو در برزیل که حدود یک چهارم تجارت جهانی گوشت گاو را در اختیار دارد، تقریباً ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۳ و در ادامه سال ۲۰۲۲ رشد کرد و به ۳۴.۰۶ میلیون راس رسید.

موسسه جغرافیا و آمار برزیل اعلام کرد که این کشور در سال گذشته ۲.۰۱ میلیون تن گوشت تازه صادر کرد که یک رکورد بی سابقه است. فقط ایالات‌متحده بیش از برزیل گوشت گاو تولید می‌کند اما در آنجا، موجودی‌های پایین گاو در سه ماهه اخیر تولیدکنندگان گوشت، در برزیل را به چالش کشیده است.

داده ها نشان داد که حتی با افزایش کشتار گاو در سال گذشته، برزیل همچنان یکی از بزرگ ترین گله های گاو جهان را با بیش از ۲۳۰ میلیون راس دارد.

بر اساس داده‌های تجاری گردآوری‌شده برزیل در تجارت جهانی گوشت مرغ بسیار رقابتی است و ۳۷ درصد از کل فروش جهانی را در اختیار دارد. موسسه جغرافیا و آمار برزیل عنوان کرد که کشتار مرغ در سال گذشته رکورد ۶.۲۸ میلیارد بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »