... امروز: پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - 0:24 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه ای را برای آتش بس بشردوستانه در غزه تصویب کرد

این قطعنامه خواستار تامین فوری نیازهای اساسی غیرنظامیان غزه از جمله آب، غذا، سوخت و برق، و "به مقدار کافی" و همچنین اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه "بدون مانع" است.

سیاست شرق _ مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ارائه شده از سوی « اردن» را به نمایندگی از کشورهای عربی را که خواستار «آتش بس بشردوستانه» در غزه شدند، پس از شکست در شورای امنیت سازمان ملل در دستیابی به اجماع درباره این بحران، به تصویب رساند.

به نقل از خبرگزاری الجزیره، ۱۲۰ کشور عضو سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادند، ۱۴ کشور آن را رد کردند و ۴۵ کشور از رای دادن خودداری کردند.

اگرچه این قطعنامه الزام آور نیست، اما در زمانی که اسرائیل در حال تشدید عملیات زمینی خود در غزه است، اهمیت سیاسی زیادی پیدا می کند و منعکس کننده روندهای جهانی است.

این قطعنامه به دلیل «جدی بودن وضعیت» غزه به رأی گذاشته شد، زیرا تجاوزات اسرائیل علیه غزه از ۷ اکتبر(۱۵ شهریور)، زمانی که جنبش مقاومت فلسطین(حماس)، عملیات «طوفان الاقصی » را علیه مواضع اسرائیل آغاز کرد ، تاکنون موجب بیش از ۲٠ هزار کشته و زخمی در غزه شده است.

قطعنامه اردن شامل «آتش بس فوری، دائمی و مستمر بشردوستانه که منجر به توقف جنگ می شود»

این قطعنامه خواستار تامین فوری نیازهای اساسی غیرنظامیان غزه از جمله آب، غذا، سوخت و برق، و “به مقدار کافی” و همچنین اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه “بدون مانع” است.

با این حال، این تصمیم با انتقاد اسرائیل روبرو شده است، زیرا گیلاد اردان، سفیر اسرائیل معتقد است که جای آن «در زباله‌دان تاریخ است».

شورای امنیت طی چند روز گذشته موفق به تصویب ۴ قطعنامه نشده است، دو قطعنامه از روسیه، یک قطعنامه آمریکا و دیگری از برزیل.

قابل ذکر است که پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد و با محاصره شدید نوار غزه که حدود ۲.۲ میلیون نفر در آن زندگی می کنند، اقدام کرد.وزارت بهداشت در غزه. از شهادت ۷۳۲۶ فلسطینی در جریان این حملات خبر داد که اکثریت آنها غیرنظامی بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »