... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۴ فروردین ۱۴۰۳ - 4:06 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، حادثه تروریستی مسکو را محکوم کردند

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که گوترش "تسلیت عمیق" خود را به روسیه ابراز کرد و برای مجروحان این حمله آرزوی بهبودی سریع کرد.

سیاست شرق _ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله مرگبار روز جمعه در یک سالن کنسرت در شمال شرق مرکز مسکو را «به شدیدترین وجه ممکن» محکوم کرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که گوترش “تسلیت عمیق” خود را به روسیه ابراز کرد و برای مجروحان این حمله آرزوی بهبودی سریع کرد.

بر اساس اطلاعات اولیه، این حمله در کراسنوگورسک، مرکز اداری منطقه مسکو، جایی که گروه موسیقی پیک نیک در تالار شهر کروکوس در حال اجرای برنامه بود، رخ داد.

انفجار در محل بعدا باعث آتش سوزی بزرگ شد. وزارت اورژانس روسیه اعلام کرد که حدود یک سوم ساختمان در شعله های آتش سوخته است و چندین هلیکوپتر برای خاموش کردن آتش تلاش می کنند.

بیانیه گوترش پس از اظهارات قبلی بیان می شود که در آن سازمان ملل از این حمله مرگبار ابراز تاسف کرده بود.

روسیه از این سازمان به دلیل بیانیه قبلی انتقاد کرده و گفته بود که سازمان ملل باید از این حمله “متحیر” شود نه اینکه “غمگین” شود.  

تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدها

شورای امنیت همچنین “حمله تروریستی شنیع و بزدلانه” را محکوم کرد.

اعضای شورا در بیانیه‌ای با ابراز همدردی عمیق و تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان و مردم روسیه گفتند: «این اقدام تروریستی مذموم منجر به از دست دادن جان ده‌ها نفر شد».

اعضای شورا مجدداً تأکید کردند که تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن «یکی از جدی‌ترین تهدیدها» برای صلح و امنیت بین‌المللی است و بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آنها تأکید کردند. .

آنها از همه کشورها خواستند، مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورا، فعالانه با روسیه و همچنین سایر مقامات مربوطه همکاری کنند.

بسیاری از کشورهای جهان، این حمله تروریستی را محکوم کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »