... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 0:50 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نبرد شدید در اطراف بیمارستان الشفا در غزه

ساکنان اطراف بیمارستان گفتند که نیروهای اسرائیلی ده ها خانه و آپارتمان را در خیابان های اطراف بیمارستان منفجر کردند و جاده ها را با بولدوزر تخریب کردند.
دود ناشی از حمله اسرائیل به بیمارستان الشفاء و منطقه اطراف آن، در بحبوحه درگیری ادامه دار بین اسرائیل و مبارزان فلسطینی، در شهر غزه، ۲۱ مارس ۲۰۲۴ بلند می شود./ رویترز

سیاست شرق _ نبرد روز شنبه در اطراف بیمارستان اصلی غزه، بین مبارزان فلسطینی و ارتش اسرائیل در جریان است.

به نقل از رویترز، در حالی که ارتش اسرائیل مدعی کشته شدن حدود ۱۷۰ نفر از مبارزان فلسطینی است، وزارت بهداشت فلسطین می گوید این نبرد منجر به کشته شدن ۵ بیمار شده است.

شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی اعلام کردند که نیروهای آنها در خارج و اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه درگیر نبرد با نیروهای اسرائیلی هستند. حماس هرگونه حضور در داخل این تاسیسات را رد کرده است.

نیروهای اسرائیلی در ساعات اولیه روز دوشنبه به الشفا یورش بردند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پنج فلسطینی مجروح در داخل بیمارستان الشفا به دلیل محرومیت از مراقبت، آب و غذای مناسب در شش روز گذشته جان باختند و وضعیت سایر بیماران مجروح رو به وخامت است.

الشفاء، بزرگترین بیمارستان نوار غزه قبل از جنگ، اکنون یکی از معدود مراکز درمانی است که حتی تا حدی در شمال این منطقه فعال است و همچنین محل اسکان غیرنظامیان آواره بوده است.

ساکنان اطراف بیمارستان گفتند که نیروهای اسرائیلی ده ها خانه و آپارتمان را در خیابان های اطراف بیمارستان منفجر کردند و جاده ها را با بولدوزر تخریب کردند. آنها گفتند که بیمارستان خصوصی الهلو نیز توسط ارتش مورد حمله قرار گرفته است.

دفتر رسانه های دولتی غزه گفت: تانک های اسرائیلی چندین ساختمان در بیمارستان الشفا را مورد حمله قرار دادند و یک بخش جراحی را به آتش کشیدند و حدود ۲۴۰ بیمار و همراهان آنها و همچنین ده ها کارمند مراقبت های بهداشتی را بازداشت کردند.

ارتش اسرائیل مدعی است که تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر از مبارزان فلسطینی را در بیمارستان بازداشت شده اند و در مجموع از ۸۰۰ نفر بازجویی شده است.

حماس حضور مسلحانه را انکار می کند

در روزهای اخیر، سخنگویان حماس گفته اند که کشته شدگان اعلام شده در بیانیه های قبلی اسرائیل، اعضای این گروه فلسطینی نیستند، بلکه بیماران و آوارگان هستند.اسراییل در نوامبر گذشته، زمانی که سربازان برای اولین بار به بیمارستان حمله کردند، با انتقاد شدید بین المللی مواجه شد. 

رفح، جایی که بیش از یک میلیون نفر در آن پناه گرفته اند، مقامات بهداشتی فلسطین گفتند که حمله هوایی اسرائیل به خانه ای هشت نفر را کشت و تعدادی دیگری را زخمی کرد.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز شنبه از سمت مصری گذرگاه رفح بازدید کرد .گوترش که همچنین خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی اسرا شد.

گوترش گفت: زمان آن رسیده است که اسرائیل “تعهد محکمی” برای دسترسی نامحدود به کالاهای بشردوستانه در سراسر غزه بدهد.

از سویی دیگر، شاخه نظامی حماس در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از اسرای ۳۴ ساله اسرائیلی به دلیل “نبود دارو و غذا” جان خود را از دست داده است. 

به گفته مقامات بهداشتی فلسطینی در منطقه تحت کنترل حماس، از زمان آغاز درگیری تاکنون ۳۱ نفر از بیش از ۱۰۰ اسیر باقی مانده در غزه کشته شده اند.

از آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه، بیش از ۳۲۰۰۰ فلسطینی کشته شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »