... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 8:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

بایدن: کشورهای عربی، آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند

بایدن: باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد.

سیاست شرق _ جو بایدن، در مراسم جمع‌آوری کمک های مالی را انتخاباتی، که با حضور دو رئیس جمهور سابق آمریکا در روز پنجشنبه برگزار شد، مدعی شد که عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی «آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل» هستند.

به نقل از بلومبرگ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت «فعلاً وارد جزئیات نمی‌شوم. اما ببینید من با سعودی‌ها و با همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام؛ آن‌ها آماده هستند برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند».

بایدن در ادامه این اظهارات گفت که «اما باید یک طرح پساغزه (برای اسرائیل) و راهی به سوی راه‌حل دو کشوری وجود داشته باشد. نیاز نیست امروز رخ دهد، اما باید پیشرفت وجود داشته باشد و فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم».

از سویی دیگر و به گزارش یورونیوز، معترضان به جنگ غزه و حامیان فلسطینی‌ها در مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها که در آن جو بایدن، باراک اوباما و بیل کلینتون سه رییس جمهوری فعلی و پیشین آمریکا حضور داشتند، ایجاد اختلال کردند.

این مراسم با اعتراضات متعددی در داخل سالن همراه بود و شماری از شرکت‌کنندگان در بازه‌های زمانی مختلف برخاستند و به حمایت بایدن از اسرائیل در جنگ غزه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار فلسطینی شده است انتقاد کردند. یکی از افراد حاضر در سالن نیز فریاد کشید: «جو بایدن! خجالت بکش.»

اوباما و کلینتون همچنین از مدیریت اقتصادی بایدن که در نظرسنجی‌های ملی رتبه پایینی کسب می‌کند، دفاع کردند.

کلینتون گفت که ارقام اقتصادی بایدن به‌طور قابل توجهی از دولت ترامپ پیشی گرفته است. او برای آمریکا خوب بوده است و سزاوار یک دوره دیگر است.

این سه فرد پیش از حضور در سالن باید از میان صدها معترضی عبور می‌کردند که از حمایت قاطع بایدن از اسرائیل در بیرون سالن خشمگین بودند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »