... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
تحلیلگران ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - 7:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

آتلانتیک دیلی: نتانیاهو، امنیت اسرائیل را تضعیف کرده است

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود، امنیت اسرائیل را تضعیف و سیاست آن را نابود کرده است.

سیاست شرق _ آتلانتیک دیلی، در تحلیلی به قلم آنشل فافر، تحلیلگر روزنامه هاآرتص، به جاه طلبی ها و سیاست های بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود پرداخته و او را بعنوان نفری معرفی کرده که امنیت اسرائیل را تضعیف و سیاست آن را نابود کرده است.

فافر در ادامه می نویسد: دوازده سال رهبری نتانیاهو، ظاهراً اسرائیل را با روابط عمیق تجاری و دفاعی در سراسر جهان امن‌تر و مرفه‌تر کرده بود؛ اما این، برای بردن یک دوره دیگر(نخست وزیری)، برای او کافی نبود.

او ادامه داد: اکثریت اسرائیلی ها از او خسته شده بودند و او به اتهام رشوه خواری و کلاهبرداری در معاملاتش با میلیاردرها و بارون های مطبوعاتی آلوده شده بود.

فافر نوشت: در طی ۲۴ ماه، اسرائیل چهار انتخابات را برگزار کرد که در آن نه نتانیاهو و نه رقبای او اکثریت را کسب نکردند. سرانجام، اتحاد بعیدی از احزاب راست، میانه‌رو، جناح چپ و اسلام‌گرا توانستند با هم متحد شوند و در ژوئن ۲۰۲۱، نفتالی بنت، دستیار سابقش را جایگزین او کنند.

این تحلیلگر هاآرتص، نتانیاهو را، بدترین نخست وزیر اسرائیل نامید که سیاست های درستی را دنبال نمی کند.

فافر پیش از این نیز گفته بود: رهبر اسرائیل مدتهاست که خود را به عنوان یک دارایی ضروری دیپلماسی برای اسرائیل معرفی کرده است، اما دیگر این چنین نیست و بنیامین نتانیاهو دیگر یک رهبر ضروری برای اسرائیل نیست.

او افزود: چند هفته قبل از آخرین انتخابات اسرائیل، پوسترها بالا رفتند که این بار عکس های بنیامین نتانیاهو، رهبر لیکود و نخست وزیر اسرائیل در دهه گذشته را نشان می داد که در کنار رهبران کشورهای مختلف جهان ایستاده بود. رهبرانی چون: ولادیمیر پوتین، نارندرا مودی و دونالد ترامپ؛ تا او را در این مسابقه، پیشتاز کند.

انتهای پیام

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »