... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - 11:21 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بمب باران، دبی را غرق کرد

باران های بسیار شدید، شهر دبی را غرق کرد و مرکز شلوغ فرودگاه آن را برای مدتی در روز سه شنبه تعطیل کرد.

سیاست شرق _ رکورد ” بمب باران “، که روز سه شنبه به دوبی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس اصابت کرد، بیش از دو سال باران را در مرکز مالی و حمل و نقل جهانی ریخت، تا این شهر را غرق کند.

به نقل از آکسیوس، سیل ها با متوقف کردن شهر، نشان دادند که زیرساخت های موجود در دبی، چقدر برای مقاومت در برابر رویدادهای شدید آب و هوایی که به دلیل تغییرات آب و هوایی رایج و شدیدتر می شوند، ناکافی است.

 باران های بسیار شدید، شهر دبی را غرق کرد و مرکز شلوغ فرودگاه آن را برای مدتی در روز سه شنبه تعطیل کرد.

شدت باران در ۲۴ ساعت، چنان بود که عامیانه به عنوان “بمب باران” شناخته می شود، به دلیل مجموع بسیار سنگین آنها در چنین دوره های زمانی کوتاه، شهر را مملو از آب باران نمود.

این میزان بارندگی در یک روز حتی در مناطق معتدل تر نیز مشکلاتی ایجاد می کند، چه رسد به دبی، شهری کویری که از زهکشی ضعیفی برخوردار است.

ماشین‌ها، از جمله وسایل نقلیه لوکسی که شهر به آن‌ها شهرت دارد، به قایق تبدیل شدند و هواپیماهایی در فرودگاه بین‌المللی دبی در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند که در محاصره سیل قرار گرفتند.

روز چهارشنبه، وضعیت اضطراری آب و هوایی، همچنان در دبی برقرار بود، مدارس تعطیل شدند و به مردم توصیه شد با وجود آسمان آفتابی در خانه بمانند.

با گزارش‌هایی مبنی بر خسارت به ساختمان‌ها و خودروهایی که ممکن است مجبور به اسقاط شوند، و اختلالات طولانی مدت سفر همراه بود و این رویدادها به شهری که به خاطر خریدهای گران‌قیمت و زندگی لوکس شهرت دارد، ده‌ها میلیون دلار خسارت وارد کند.

حداقل ۱۹ نفر بر اثر سیل در عمان از همین سیستم هواشناسی جان خود را از دست دادند و حداقل یک مورد مرگ در امارات گزارش شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »