... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 10:29 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مدیر آنروا: غزه، به یک ویرانه تبدیل شده است

از 7 اکتبر و آغاز جنگ در نوار غزه، 178 کارمند آنروا کشته و بیش 160 مقر این نهاد به طور کامل و یا جزئی تخریب شده است.

سیاست شرق _ فیلیپ لازارینی، مدیرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» چهارشنبه ۲۹ فروردین گفت، اسرائیل در جریان جنگ ۷ ماهه، غزه را به یک ویرانه و منطقه «نامشخص» تبدیل کرده است.

به نقل از العربیه، لازارینی در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت: «اسرائیل در تلاش است تا به فعالیت‌های «آنروا» در غزه پایان دهد،» و افزود: «درخواست های این نهاد برای ارسال کمک‌ها به شمال نوار غزه، رد شده است.»

او گفت از ۷ اکتبر و آغاز جنگ در نوار غزه، ۱۷۸ کارمند کشته و بیش ۱۶۰ مقر این نهاد به طور کامل و یا جزئی تخریب شده است.

تعلیق بودجه

لازارینی گفت: «تعدادی از کشورها هنوز کمک‌های مالی خود را در حالت تعلیق دارند، او هشدار داد این امر باعث تضعیف ثبات مالی آنروا می‌شود و «برچیدن آژانس پیامدهایی از جمله عمیق‌تر شدن بحران انسانی و تسریع قحطی را در پی خواهد داشت.»

مدیر آنروا، پیش از این گفته بود: قطع کمک‌های مالی کشورها پس از ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر حمایت برخی از کارکنان این آژانس از حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ممکن است به توقف تلاش‌ها برای کمک‌های بشردوستانه در غزه منجر شود.

لازارینی گفت، 9 کشور به طور موقت کمک‌های مالی خود را برای انروا به حالت تعلیق درآورده‌اند. این تصمیم کمک‌های بشردوستانه مستمر ما را در سراسر منطقه به ویژه در نوار غزه تهدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه، انروا خواستار تحقیقات شفاف و مستقل است، تاکید کرد که با نگاهی به این شرایط، تعلیق بودجه این آژانس در پاسخ به اتهامات علیه کارکنان “تکان دهنده” است.

او خاطرنشان کرد که انروا آژانس اصلی کمک‌های بشردوستانه در غزه بوده و بیش از ۲ میلیون نفر برای زنده ماندن به این سازمان متکی هستند.

لازارینی همچنین در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که فلسطینیان غزه به این مجازات دسته جمعی مضاعف نیاز ندارند. این همه ما را لکه دار می‌کند.

گفتنی است آلمان، سوئیس، ایتالیا، کانادا، فنلاند، استرالیا، انگلیس، هلند و ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که تصمیم گرفتند به طور موقت کمک مالی خود را به انروا متوقف کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »