... امروز: چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 0:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نتانیاهو: در برابر “تهدید وجودی” اسرائیل هستیم

نتانیاهو در جریان این گفتگوها: شکاف داخلی و اختلافات باید اکنون برطرف شود، زیرا ما در معرض یک تهدید وجودی هستیم .
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (راست) با دیوید بارنیا، رئیس موساد صحبت می کند.

سیاست شرق _ در بحبوحه جنگ جاری در غزه و گذشت پنج روز از حملات تلافی جویانه گسترده موشکی و پهبادی ایران به اسراییل، بنیامین نتانیاهو، به ضرورت همبستگی در رویارویی با چالش‌های وجودی مقابل اسرائیل، اشاره کرد.  

به نقل از وبسایت خبری «ای ۲۴»، درخواست نتانیاهو برای انسجام نیروهای داخلی در دیدارهای جداگانه امروز وی با سران سازمان های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل مطرح شد.

نتانیاهو در جریان این گفتگوها گفت: شکاف داخلی و اختلافات باید اکنون برطرف شود، زیرا ما در معرض یک تهدید وجودی هستیم .

نتانیاهو با دیوید بارنیا، رئیس سازمان جاسوسی موساد و رونن بار، رئیس شین بت، بطور جداگانه تشکیل جلسه داد و بر لزوم وحدت در مواجهه با نگرانی‌های امنیتی چند وجهی تأکید کرد.


نتانیاهو در این گفتگوها، به جنگ در غزه و آنچه تهدیدات کلی از سوی ایران، اشاره کرد.

نخست وزیر اسراییل، پس حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط حماس به سرزمین های اشغالی و همچنین عملیات هفت ماه گذشته در غزه، که منجر به مرگ بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ زخمی شده است، تحت فشار شدید داخلی و بین المللی قرار دارد.

در همین رابطه، حمله موشکی به کنسولگری ایران در اول آوریل که منجر به شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه گردید و حملات گسترده موشکی و پهبادی تلافی جویانه ایران، در ۱۳ آوریل، که منحر به بروز خساراتی به دو پایگاه نظامی مهم اسرائیل گردید، مخالفت ها با وی را افزایش داده است، مسئله ای که با مخالفت های آمریکا و کشورهای اروپایی، با هرگونه حملات بعدی به ایران نیز، همراه شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »